Gå til innhold

Nytt lydkort til rundt tusen lappen

Anbefalte innlegg

Jeg leter etter et lydkort til min stasjonære pc. Skal brukes til musikk og en del gaming (bl.a. Battlefield 2 og CS:S) Jeg har en Cambridge Azur 340A SE forsterker og et sett med Argon 7220 høyttalere og lydkortet skal monteres på et DFI Lanparty UT Expert hovedkort. Jeg kan tenke meg noe til rundt tusen lappen, men hvis du får noe rimeligere som duger er jeg mer enn nok fornøyd med det.

Andre specs:

AMD x2 3800+

2 GB RAM

Nvidia 7900 GT

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Snakker vi om dagens Sound Blaster kort? Uansett tull og ha slike innganger på lydkortet når slike kontakter nesten er borte. Er jo blitt erstattet av USB. Ville heller hatt 2 x RCA innganger enn en stygg joystick inngang :!:

Hva har joystick med lyd å gjøre uansett? Jeg blir humoristisk frustrert når jeg tenker over det.

Endret av Dancin' Devil
Lenke til kommentar

På starten av 90 var det nesten bare ADLIB kort. Spesielt fordi det ble bundlet med en rekke maskiner, men de hadde ikke gameport. Så kom Sound Blaster på banen og praktisk talt tok over i løpet av et par år. Mye av dette skyldes alene gameport på lydkortet. Denne porten kan vel og brukes til midi.

Synes du viser lite innsikt i PC-ens historie og utvikling ved å le og stille deg uforstående til dette.

Endret av mrNilsen
Lenke til kommentar

Litt merkelig at man kan kjøpe lydkort fra Bluegears enda, da Auzentech overtok lydkort "divisjonen".

Jeg setter spørsmålstegn ved den gode lyden på b-Spirte (Mener du b-Enspirer ? Finner ingen lydkort med navnet b-Spirte).

Jeg har et Auzentech lydkort med C-Media CMI8770 Chip, og er ikke spesielt imponert over lyden. Bluegerars b-Enspirer bruker C-Media Oxygen 8788 chip, så antar det ikke er store forskjellen.

Creative har Ekstremt dårlig drivere ? Hvorfor er det da så mange fornøyde brukere av X-Fi kort, som aldri har hatt noe problem ? :hmm:

(edit: fikset på teksten)

Endret av k-orm
Lenke til kommentar

Aner ikke hvorfor jeg skrev det, selvfølgelig mener jeg b-Enspirer.

Creative sine drivere har alltid vært veldig dårlige, helt siden Auidgy 2 ZS'ene.. Man kan oppleve skurring, hakking, forvrengning og det som enda verre er.

Men hardwaren er det ikke noe å si på, veldig god lyd på X-fi, spesielt øverst i registeret. Mener kanskje at X-fi er best på gaming, men til musikk er de like gode.

Har slitt lenge med mitt X-fi kort, det er på tide å hive det på finn.no nå ^^

edit: Azuretek kjøpte vel opp X-serien med lydkort som brukte den gamle chippen, var vel sånn det var.. Bluegears lager kort enda, de.

Endret av Inc3ption
Lenke til kommentar
På starten av 90 var det nesten bare ADLIB kort. Spesielt fordi det ble bundlet med en rekke maskiner, men de hadde ikke gameport. Så kom Sound Blaster på banen og praktisk talt tok over i løpet av et par år. Mye av dette skyldes alene gameport på lydkortet. Denne porten kan vel og brukes til midi.

Synes du viser lite innsikt i PC-ens historie og utvikling ved å le og stille deg uforstående til dette.

Ja jeg visste ikke om dette, men at de fortsatt lager lydkort med gameport utganger syntest jeg er merkelig...

Lenke til kommentar

Jeg syntes du viser lite innsikt i nåtidens situasjon, hvor de for lengst har faset ut bruken av gameports.

Creative leverer en AD_link utgang til deres X-fi produkter, som gjør at du kan benytte Pro Elite I/O produktet som Creative fører som ekstrautstyr.

Denne kan muligens forveksles med gamle gameport-utganger..

Lenke til kommentar

Ja, det er nok mest utstyr tilkoblet USB i dag. Er usikker på hvorvidt det selges analoge flystikker i dag for gameport.

Jeg har ikke noe kjennskap til det lydkortet, men det er ikke sikkert det er noen gameport. Det kan og være en plugg der man monterer en kabel som forgrener seg til flere utganger eller tilkobling for ekstrautstyr. Se bildet her.

Endret av mrNilsen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...