Gå til innhold

Det burde vært lov å skambanke stygge/dumme folk.

Anbefalte innlegg

Jeg må innrømme at jeg ikke skjønner problemet ditt. Selv synes jeg at de ser ganske teite ut, men jeg klarer jo å se ting fra deres perspektiv likevel. De kler seg ikke opp for meg eller deg, men for vennene sine. De synes sikkert vi "vanlige" ser helt noldus ut også.

Greit nok de kler seg ikke for meg og deg. Men det er jo vi som er tvunget til å se på de, jeg liker å gå naken i leiligheten min, men ut av respekt for andre så gjør jeg ikke det på åpen gate og tvinger andre til å se på gjøkeredet mitt sprelle rundt.. Jeg klarer ikke å se ting fra deres perspektiv når de mangler en eller annen form for sperre i hodet deres som ikke klikker inn når det går opp for de at de ser ut som tomsinger. Må du ikke glemme at det ikke bare er klærne deres jeg kritiserer, men også den totale mangelen på respekt. Og jeg snakker ikke om "gangster" respekt. Jeg snakker om vanlig folkeskikk, man går ikke bort til en totalt fremmed og spørr etter røyk når man er mindreårig, det synes jeg er mangel på respekt.

Endret av Spjeld
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

for min del er det omtrent irrelevant hva andre folk går med, for jeg kommer neppe til å være nær noen lenge nok til å rekke å bli plaget av det. unntakene for dette er klær og "bling" som lager unødvendig mye ulyd, eller ting som får sollyset til å reflekteres i retning meg med overraskende høy intensitet. altså har jeg problemer med folk som skal "pynte" seg opp med haugevis med metallpigger og metervis med kjetting som er sterk nok til å holde igjen et tog.

ellers bryr andre personer sine klesvalg meg fint lite. at mote eksisterer ser jeg selvfølgelig på som en av de ypperste eksemplene på hvor stor en fiasko menneskeheten faktisk er, ettersom det i praksis er en slags elitisme og intet annet. jeg har i hele mitt liv til gode å se ett eneste moteplagg som faktisk er nyttig eller holdbart. er blitt så gale at skal man ha noe klær som faktisk kan brukes til noe så må det pokker meg bestilles fra andre siden av kloden.

når det gjelder oppførselen til andre, så er det betraktelig lettere å bli rasende. jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg ser en klynge med drittunger eller alenemødre med ekstra store barnevogner i en smal døråpning til et kjøpesenter, eller ved enden på en rulletrapp, eller foran døren til en heis, eller andre plasser der deres konstante masing skaper trafikk-kork i løpet av den tiden det tar dem å si "hei". for ikke å snakke om sullikker som ikke klarer å bevege seg fortere enn en hagesnegl og åpenbart ikke har oppfattet at andre personer eksisterer rundt dem og vil forbi, idioter som står i kø ved kassen i en butikk i mangfoldige minutter, og først begynner å sjekke om de har penger når alle varene deres er scannet gjennom, som selvfølgelig må gjøres sakte og nøye på tross av at 15 stykker venter på å bli ekspedert sånn at de kan nå avtaler eller bussen.

og så har vi daglig en eller annen fjott på bussen som skal ha sine koss porta-pro og dårlig musikk skrudd så høyt at de som sitter i bilen bak bussen kan høre bråket. å overdøve motorduringen er greit nok, men det får da være grenser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...