Gå til innhold

Bredbånd over radio?

Anbefalte innlegg

Heisann, har nylig flyttet og har beklageligvis flyttet til ett hus som er kablet på utjevningskabel og kan derfor ikke få adsl.. Har derfor skrevet meg på www.heleagder.net som lover bredbånd til alle.

Snakket med dem på telefon i dag og så at det sannsynligvis blir bredbånd over radio som blir tilbudt meg, med en hastighet på 7mbps. Høres greit nok ut for meg det, bortsett fra at det skurrer litt med tanken på bredbånd over radio. Sitter i dag på ICE, noe som kun har vært en massiv skuffelse etter å før ha hatt minimum 4mbps og flott ping i spill. Nå har jeg circa 300kbps og 500 ping i spill.

Lurer derfor på om noen kan forklare meg litt hvordan bredbånd over radio fungerer? Er det det samme som ICE tilbyr?

Og hvordan fungerer det til å spille? Tenker da på online fps av diverse sorter hvor ms er en viktig faktor i å kunne spille konkuransedyktig. :)

Håper på noen gode svar, hvis noe mer trengs å forklares er det bare å spørre så skal jeg forklare så godt jeg kan

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Hei!

Det er ikke det samme som ICE. Det blir alà som WLAN.

Du får god ping ja. Vis de har Duplex mellom stasjonene sine får du god ping. Kanskje der tappes det rundtomkring 10ms.

Har de simplex ender du opp med en ping langt høyere enn ADSL eller annet direkte tilknyttet. Rundomkring 40-50ms ekstra.

I bygda mi har de Simplex og ender opp med en slik høy ping. Nå skal de bygge ut til Duplex.

Rett og slett da setter de opp at en antenne mottar (RX) og en annen sender (TX). Simplex så sender og mottar samme antenne.

Det er garantert bedre en ICE regner jeg med.

Bruker de 2,4GHz utstyr så får du sikkert noen problemer. Støy fra andre ting.

Bruker de 5GHz utstyr får du liten/ingen problemer i det hele tatt.

Endret av Deimos87
Lenke til kommentar

Hvis du satser på lav ping så kan det lønne seg å dele trådløst-LAN med en nabo. Bank på noen dører og spør om de vil dele med deg. Du må ha fri sikt til naboen, men avstand er ikke noe stort problem. ADSL har som regel langt lavere ping enn radiolinker. Ett av problemene med radio er at de blir overbooket og at ping vil være dårlig om kveldene pga masse bruk.

Der hvor jeg bor har det lokale kraftselskapet (www.neas.mr.no) bredbånd via radiolink på 5GHz og pingen er ofte for dårlig til å spille med.

:!: signaturen til Deimos87 :thumbup:

Endret av la7dfa.com
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...