Arcus Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Jeg har 2 lamper i stuen som er kjøpt på skeidar. Lampe type : Siri uplight gulv med lesearm Kort fortalt har sikringene gått på begge to den siste mnd så jeg har ikke brukt dem. Var ute å kjøpe sikringer idag, samme type som sto montert i. T2.5ah250v Byttet disse og koblet på strøm igjen. Da var alt nesten velstand. Lys i stor og liten lampe. Dimmer på liten lampe fungerer ok Dimmer på stor lampe fungerer ikke ; dvs at lyset er på hele tiden selv om bryteren er av. Noen gode forslag ?? Lenke til kommentar
2rgeir Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Såvidt jeg vet så er uplighten på 300W og armen på 50W. Dvs når begge dine lamper står på maks så har du 700W, dvs 3Ampere på 230V. Det utgjør litt på en evt "hardt" belastet 10A kurs fra før. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Det går jo klart fram at det ikke er noen 10A sikring som er gått. Det er tydeligvis sikringer inne i dimmeren? Når lyset er på hele tiden betyr det vel at halvlederkretsen i dimmeren (TRIAC) er korsluttet og derfor leder konstant. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå