hitokiri Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Kunder opplever at hastigheten på internett-abonnemenetet Connect er gjørmetreg. Les mer Lenke til kommentar
Laland Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Fildelere over 3g? Fuck dem da! Jeg har akkurat bestilt NetCom Connect Fritid men gidder ikke at fildelere skal ødelegge hastigheten min! Torrent burde ikke være støttet via 3g! Lenke til kommentar
KjellSpell Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Finnest mye mer en torrent da.... Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Men torrent (og edonkey) er uten tvil det som bruker mest båndbredde. Spesiellt edonkey er hard på connects/disconnects. Og det bruker endel overhead... -C- Lenke til kommentar
Brukerkonto inaktiv Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 (endret) Slettet av brukeren... Endret 6. mars 2009 av omaha Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 heh, om noen i det hele tatt vurderer p2p over mobil oppkobling så trenger dem ett kjapt basiskurs i datanettverk. men med tanke på at det varierer ut fra tid så mistenker jeg heller for mange kunder på samtidig. p2p står gjerne å går 24/7 for å få størst mulig uttelling. nei, det beviser bare at mobilnettet ikke er noen fullgod erstatter for kobber eller fiber... Lenke til kommentar
KjellSpell Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Som bruker av NetCom Connect Premium i Oslo kan jeg bekrefte hastighetsproblemene. Signalstyrken ser bra ut, men ved 20tiden og frem til ca 23-23:30 dropper hastigheten gjerne helt ned i 90-150 Kb/s. Det er da mye, 90-150Kbps er ikke bra. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 nei, det beviser bare at mobilnettet ikke er noen fullgod erstatter for kobber eller fiber.....men det er en begynnelse. At Netcom ikke hadde lagt 1+1 sammen å skjønt det at det kom til å være STOR tilgang på dette nettet. Men at torrent og annet p2p-basert kommunikasjon skal logge seg på rundt 2000 og bare da høres imo litt søkt ut og en generell unnskyldning for at de ikke har tingene sine på plass. Har ingen kilder eller.no men en antagelse =) Lenke til kommentar
Brukerkonto inaktiv Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 (endret) Slettet av brukeren... Endret 6. mars 2009 av omaha Lenke til kommentar
Nator Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Lasta en gang ned 300+ MB på ei natt via torrent med den gode gamle Nokia 6630 3G-mobilen min som modem. Ikke verdens beste ytelse akkurat, og "not connectable", men det gikk med rykk og napp. Lenke til kommentar
Brukerkonto inaktiv Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 (endret) Slettet av brukeren... Endret 6. mars 2009 av omaha Lenke til kommentar
snubbel Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Hm. I Trondheim fungerer NetCom sin HSDPA helt glimrende. Har minimum 250 KB/sek og har vel peaket på 650 KB/sek. -snubbel PS: Er det bare jeg som aner en liten selvmotsigelse her? Man klager altså over at fildelere tar "all kapasiteten" slik at man selv bare får en håndfull KB/sek. Men en håndfull KB/sek er da mer enn nok til å sende og motta e-post og surfe på nettsider, så da er det kanskje nedlasting av filer en selv også ønsker å gjøre? Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Nettradio? Nett-tv? Mye som tar båndbredde uten å være fildeling... -C- Lenke til kommentar
Brukerkonto inaktiv Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 (endret) Slettet av brukeren... Endret 6. mars 2009 av omaha Lenke til kommentar
spoochy Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Har NC connect selv å sitter på gjennomsnitt 10-50Kbits. Det meste jeg har hatt er 90kbits. Irriterer meg når folk klager på 500kbits til 2Mbits. Lenke til kommentar
KjellSpell Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Ikke bland: Kbits og Kb/s... 10Kbits er dårligere en gsm nettet. Lenke til kommentar
Brukerkonto inaktiv Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 (endret) Slettet av brukeren... Endret 6. mars 2009 av omaha Lenke til kommentar
spoochy Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Beklager at jeg blandet.. skulle være KB/s dette. Men uansett... mer ustabilt og ukurant nettløsning enn dette skal man lete lenge etter... Dessverre så er dette eneste alternativ for Internett her hos meg. Skiftet fra Mobile Connect til Mobile Partner programvare å da ble det litt mer stabil. Lenke til kommentar
hallis86 Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Hvorfor vurderer du ikke telenor sin løsning hvis netcom-hastigheten er så dårlig? Telenor har jo i tillegg bedre UMTS dekning aka. Netcom, slik at du muligens kan få bedre hastighet. Link: http://www.telenor.no/privat/mobil/dekning/dekningskart/ Lenke til kommentar
spoochy Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Samme dekningen som NetCom har... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg