Gå til innhold

Kulturo: Klassikeren: Vivaldi - De fire årstider


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En av tidenes beste klassiske verk spør du meg. Helt fantasstisk!

Første del av Vinter er noe av de mest intense musikken av noen slag jeg vet om.

Liker også hvordan han bruker kontraster og ikke redd for å være litt kaotisk.

 

En ting jeg virkelig savner i artikellen er anbefalinger av inspillinger til dette verket. Her er det jo mye forskjellig. Hva er det som er skikkelig bra her?

Lenke til kommentar
En ting jeg virkelig savner i artikellen er anbefalinger av inspillinger til dette verket. Her er det jo mye forskjellig. Hva er det som er skikkelig bra her?

 

Savner jeg også! Har ikke hørt noe særlig på klassisk musikk, men men en god anbefaling her hadde nok gjort noe med det :)

Lenke til kommentar
En ting jeg virkelig savner i artikellen er anbefalinger av inspillinger til dette verket. Her er det jo mye forskjellig. Hva er det som er skikkelig bra her?
Ditto. Ingen vits i å omtale et verk som er gjort av så ufattelig mange og når man selv skal anskaffe det så vil en gjerne ha en god innspilling av stykket =)
Lenke til kommentar

Vi diskuterte dette med forskjellige innspillinger litt internt, og valgte denne formen. Selv har jeg ikke hørt mange forskjellige innspillinger og synes derfor at det vil være vanskelig å komme med en virkelig god anbefaling av hvilken innspilling det lønner seg å skaffe.

 

Personlig kan jeg i alle fall si at jeg veldig fornøyd med min innspilling, spilt inn av The Academy of Ancient Music en gang på 80-tallet og dirigert av Christopher Hogwood.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...