Gå til innhold

Pokerpc til 10k?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er på jakt etter en pc som skal brukes til pokerspilling og multimedia. Kan også gjerne ha mulighet til å spille noen litt eldre spill (Oblivion er det eneste jeg kommer på for øyeblikket), men dette er nedprioritert.

Pokerspillingen krever at skjermen støtter en oppløsning på minst 1600x1200. Da dette er et litt klønete format, så vil jeg tro at en 24" widescreen med oppløsning 1920x1200 den beste løsningen. I første omgang er en skjerm nok, men både hovedkort og skjerm (og skjermkort?) bør være kompatible med en god dual-screen løsning.

Jeg ser for meg en totalpris på rundt 10-11000 kr. Dette inkluderer ikke tastatur og mus. Et annet viktig punkt er at pcen skal være så stille som mulig, da den skal stå på soverommet. Størrelse på kabinettet er av mindre betydning.

Har heller ingen planer om å kjøre vista. På sikt skal jeg også muligens investere i et eksternt lydkort til musikkproduksjon, men jeg antar at dette vil være kompatibelt med de aller fleste oppsett?

Som dere ser har jeg fått en pekepinn om hva jeg bør se etter, men har ikke kompetanse selv til å sette sammen en god maskin. Hvis noen har tid til å sette opp et raskt forslag hadde det vært flott! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...