jakja83 Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Jeg er da på jakt etter en ny bærbar sak og vil ikke bruke all verdens på den, men ønsker en med bra ytelse, pent design og som tåler litt. Er mest ute etter 1530-versjonen som ligger på 8990 på dell.no, men får man mye for pengene i den? Jeg skal bruke den til surfing, musikk og bildebehandling - er det litt overkill med en slik en da? Skal ha den ei stund. Vurderer også 1330 og den billige 1525, men er f.eks. 1525en til 5190 god nok for meg? Lenke til kommentar
anund Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Jeg er da på jakt etter en ny bærbar sak [...] Jeg skal bruke den til surfing, musikk og bildebehandling - er det litt overkill med en slik en da? Skal ha den ei stund. Vurderer også 1330 og den billige 1525, men er f.eks. 1525en til 5190 god nok for meg? Jeg kjenner Dell sine modeller ganske dårlig, for å være ærlig. Men et par innspill: Bruker du den mye til bildebehandling, og godtar 15,4" skjerm, vil jeg anbefale en skjerm med WSXGA+ oppløsning, altså 1650x1080 punkter. Mye bedre enn 1280x800... Er du student? I tilfelle kan du få HP 6715b for kun kr 5.890,- hos mpx.no. Et _veldig_ godt kjøp, imho. Lenke til kommentar
jakja83 Skrevet 5. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2008 (endret) Hmm, nei, men er lærer hvis det hjelper De HPene så jo litt trauste ut da, jeg synes jo Dell sine maskiner ser litt bedre ut. Endret 5. februar 2008 av jakja83 Lenke til kommentar
zonko Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Etter min mening klarer du deg med 1525. Om du ikke har et stort behov for å bruke penger, trenger du ikke legge mer i potten da ditt behov for et spillegrafikkort tydeligvis ikke er så stort. Om du liker litt høyere oppløning vil jeg anbefale å legge et par hundrelapper i det. Om du ikke kjenner mye til det fra før, kommer du ikke til å gå tilbake etterpå ihvertfall;) Lenke til kommentar
Blacburn Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Viss du bare skal ha den til surfing og musikk så vil du nok klare deg med en Dell Xps M1330. Men M1530 er også et veldig bra valg! Med hensyn til om du vil den skal vare nokså lang tid. Lenke til kommentar
jakja83 Skrevet 5. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2008 (endret) Tenker det samme her, jeg har vel egentlig ikke bruk for mer enn noe ala 1525, men man må jo ha litt mer batteri og litt her og der og nærmer seg kjapt 6 lapper - og da er det jo ikke lange biten før man har en 1530 inne... Jeg tenker jo at det kan være greit å ha litt mer krutt enn X3100 også mtp på fremtidige utfordringer og man får jo et års på stedet reparasjon med XPS-systemene samt endel bedre byggekvalitet og design samt fjernkontroll og litt annet dill og dall. Endret 5. februar 2008 av jakja83 Lenke til kommentar
zonko Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 (endret) ...samt endel bedre byggekvalitet Har du noen klare holdepunkter/ tall her eller ble det tatt ut fra lufta? Endret 5. februar 2008 av zonko Lenke til kommentar
jakja83 Skrevet 6. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2008 Leste det en plass, men er jo ikke sikkert det stemmer hvis du mener motsatt. Uansett så har jeg lagt inn bestilling på en XPS 1530 med 2.0 Ghz 3 GB Ram 8600 M GT 250 GB HD DVD-RW +++++++ I sort Tror denne skal holde til kabal... Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå