Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

ikke fullført boot, uregelmessig oppstart.

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har et som for meg er et uforståelig problem.

Det hele begynte en dag jeg satt og spilte (world of warcraft) helt uten forvarsel slår PC-en seg av og begynner automatisk å boote igjen. Jeg fulgte ikke så veldig nøye med så er usikker på om den klarte å boote. Jeg får da opp "no signal" på skjermen, og den er helt død. Jeg prøve å starte på nytt et par ganger, men samme feilen den kommer ikke gjennom å boote.. Den vil ikke gå forbi "piip'et" som kommer når de fleste PC-er starter opp. Jeg får som sagt ingen kontakt med skjermen.

Skjermen blir testet mot en annen pc, og den fungerer helt topp. alle kabler blir sjekket, skjermkortet tatt ut og satt inn igjen, uten resultat.

Jeg gir til slutt opp.

Prøver igjen neste dag, og da er alt som normalt. starter helt fint, jeg blir jo kjempefornøyd og logger med en gang inn i World of Warcraft, jeg kommer så langt som loggin og character selection screen men når selve spillet skal starte, skjer det igjen.. Den slår seg av. og samme regla som dagen før tar fatt..

Jeg begynner nå å ane at dette må være et defekt skjermkort, så jeg får i hu og hast lånt meg et annen AGP kort og prøver.. det tar noen timer å få tak i, og PC-en står stille denne perioden. Joda... som tenkt.. der startet den. laster ned driver til kortet.. men, når jeg starter på nytt etter driveroppdatering, så skjer det igjen... ingen Boot, ingen kontakt med skjerm..

Etter litt prøveing å feiling, med å ta ut alt som bruker strøm som jeg ikke trenger, og med samme resultat gir jeg opp. jeg bestiller en ny prossessor til et hovedkort jeg har liggende for å få teste bit for bit av hardware i den problematiske PC-en.

Så i et infall her i går finner jeg ut at jeg skal prøve igjen.

Jeg tar ut de 2 eldste ram-brikkene.

Først med det lånte skjermkortet.... joda.. helt perfekt oppstart i sikkerhetsmodus. kikker litt rundt men finner ingen problemer, alt ser ut til å være i orden.

Så tar jeg en vanlig boot med det lånte skjermkoret og alt ser ut til å fungere perfekt.. Jeg starter World of warcraft og logger inn på en karakter som står en plass det ikke skjer så mye.. alt funker som normalt..

Så prøver jeg med mitt skjermkort og det som nå er forksjellig er kun 2 rambrikker er tatt ut.

Alt fungerer helt perfekt. og i mangel på spilling siste uka, spiller jeg et par timer på denne karakteren som er en plass hvor det ikke skjer så mye, eller så mye som skal rendres.

Etter et par timer vil jeg inn på en annen karakter som står midt i en av de store byene.. og da... akkurat i det spillet skal loade etter loadscreen.... slår den seg av igjen. og vil igjen ikke boote... ingen piip er å høre..'

Noen som har noen som helst ide om hva som kan være feil.

Virker som den klarer seg greit når den har fått stått en stund, jeg klarer ikke å finne noe konsekvent som skjer feil..

Bare et lite rop om hjelp og tusen takk for all hjelp.

Endret av microtom
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...