Gå til innhold

Småproblemer med min Acer 8202 Wlmi(bærbar pc)

Anbefalte innlegg

kjøpte pcen for rundt 1,5 år siden. Nå nylig har vifta begynt å lage stygge, stygge lyder(type ekstrem høy during til tider), og jeg har merket at det ene festet til skjermen har en lang sprekk. Noen av tastene på tastaturet er og litt vanskelig å trykke på(8 spesielt), lurer på om det er noe dritt under der eller noe. Edit: Veldig mange sånne gummifester rundt om kring på pcen har løsna og\eller ramla av.

Saken er at jeg har åpna luka under pcen noen ganger, for å blåse ut støv fra innsidenkommer noe JÆVLI mye støv inn der, er jo ikke noe filter i det hele tatt). Er garantien borte pga dette? Kjøpte og en sånn "idiotforsikring" til pcen, som dekker fall osv skader forårsaket av meg. Ingen av disse tingene her er forsåvidt forårsaket av meg(bortsett fra tastaturet, men det spiller ikke så stor rolle). Har aldri mista pcen i bakken f. eks.

Det jeg lurer på angående denne idiotforsikringen, det er når jeg kjøpte pcen, fikk jeg med noen papirer, og en kvittering. Problemet kom når jeg så på kvitteringen, og den viste at pcen ble kjøpt i 2004. Kjøpte pcen i 2006, men jeg fikk aldri tid til å dra tilbake til butikken(den var et godt stykke vekke fra meg, bor i Stavanger, og kjøpte pcen i hjembyen Kongberg). Så det ble til at jeg aldri sendte inn disse papirene. Har jeg fremdeles denne idiotgarantien da? Har alle papirene fremdeles, selvfølgelig. Noen som vet hva jeg bør gjøre?

Endret av colakork
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, kjøpte den ny i 2006. Men på kvitteringen stod det 2004, så ble anbefalt ikke å sende den inn av min far. Har jeg f. eks mulighet til å reparere pcen i stavanger? Hadde passet en del bedre... Trenger den veldig til skole

Endret av colakork
Lenke til kommentar

Og hvorfor mente din far at det skulle være så stor forskjell på å sende inn en pc som var solgt i 2004 kontra en i 2006?

Det er de samme reklamasjonsrettighetene på begge to. Dersom du kan påvise at det ikke er din skyld at PCen har mangler/skader - vil du ha reklamasjonsrett på PCen og får dermed reparasjonene utbedret gratis. Og ikke bland dette med "garanti"... Hvis det er tydelig at du er ansvarlig for skadene må du betale selv. Sjekk papirene for rettigheter angående "idiotforsikringen", evt hør med forhandleren før du vurderer en reparasjonskostnad.

Endret av Caze
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...