Rolfus Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Jeg har lenge tenkt å skaffe meg et digitalt kamera, men må bestemme meg i løpet av de nærmeste ukene siden jeg drar til Paris i Påsken, og da er det jo greit med digital kamera. Har lenge hatt lyst på Olympus Camedia C-220 (ca 2500kr) Er dette OK, eller er det på tur ut? Elkjip har C-120 til 1450kr nå, er dette det samme kameraet bare uten Optisk Z00M? Vil ikke bruke mer en ca 2-2500kr på kameraet. Er det andre anbefalinger? Takk på forhånd! Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Både Olympus C-220 og C-120 er på vei ut. Etterfølgerne er imidlertid ikke på plass før du drar til Paris. Ta en titt på C-220 i prisguiden, der er det 9 brukere som har lagt inn erfaringer. MLW Lenke til kommentar
simbogn Skrevet 4. mars 2003 Del Skrevet 4. mars 2003 Mitt råd: IKKE KJØP OLYMPUS CAMEDIA C-220! Det grunnet at kameraet blir lett ødelagt... Jeg ble frarådet å kjøpe det da jeg kjøpte mitt Minolta DiMAGE F100... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 4. mars 2003 Del Skrevet 4. mars 2003 Oly C-120 er ikke samme som C-220 uten zoom. Den har ikke autofokus og mye enklere optikk. Min anbefaling: Styr unna. (det samme gjelder alle andre kamera uten autofokus). Jeg tror ikke C-220Zoom blir lettere ødelagt enn andre i samme klasse. Jeg har hatt mitt med på sjøen og i slalombakken, og har aldri hatt problemer med kameraet, som jeg har tatt 1000-vis av bilder med. Men: Som de fleste andre i samme klasse er dette ikke et vann- og støvtett, skuddsikkert, kamerahus, og må behandles med omtanke. En solid fotobag (poach) er et must!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå