South_Bridge Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Jeg ønsker å sette opp en webserver hjemme(gaming) men har ikke statisk IP. Jeg har et domene, med ubegrenset anta subdomener... tanken var da at jeg skulle bruke et av disse på serveren, så serveren.domene.net. Jeg snakket med web provideren min, one.com, som sa at dette ikke var mulig. Så da tenkte jeg litt igjen, hva om jeg tok mitt subdomene og pekte det til subdomene.dyndns.org som jeg oppretter og fikser det slik at dyndns servicen peker til hjemmeserveren min? Vil ikke det fungere? Er ikke helt klar på hvordan dynDNS fungerer, men er ikke tanken at jeg installerer noe shit på serveren som sier ifra til dyndns og så funker det? Hvis ingenting av dette fungerer hadde det vært kool om noen fortalte meg hvordan jeg kunne få dette til å fungere Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Det høres riktig ut det du sier. Og i tilleg er det ikke alltid du må installere "shit" på serveren din, da dette er inkludert i softwaren til noen routere (må konfigureres der). Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 How Dynamic DNS works. Lenke til kommentar
Xell Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Den enkle løsningen er jo å glemme domenet du har registrert på One, og bare velge et domene tilgjengelig fra dynDNS. Problemet er vel at domenet du har registrert hos One allerede er knyttet opp mot en IP. Dersom du ønsker et eget domenenavn må du benytte en dynamisk DNS tilbyder som tilbyr registrering av domenenavn i tillegg til de domenenavnene de allerede har. Dette koster selvsagt penger i tilleg til at de fleste tar betalt for å knytte dette til en dynamisk DNS tjeneste. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå