Gå til innhold

Vista SP1 ferdig utviklet!

Anbefalte innlegg

MS nekter deg ikke hvor og når du bruker SP1. De har derimot rett til å bestemme sin egen distribusjonsmetode.

Du synes det er helt greit, om det er en feil med håndtaket ditt på skrutrekern, å bare gå inn på et lager å hente deg en ny, fordi du ikke gadd å vente til leverandøren sendte deg den?

Da er det også helt greit for meg å ta ditt program eller bilde galleri på dinehjemmesider å la andre laste det ned når det passa meg da? Jeg kan jo bruke det ellers, så da kan jeg vel hente og dele det ut som jeg vil?

Endret av L O G I M A N
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
MS nekter deg ikke hvor og når du bruker SP1. De har derimot rett til å bestemme sin egen distribusjonsmetode.

Du synes det er helt greit, om det er en feil med håndtaket ditt på skrutrekern, å bare gå inn på et lager å hente deg en ny, fordi du ikke gadd å vente til leverandøren sendte deg den?

Da er det også helt greit for meg å ta ditt program eller bilde galleri på dinehjemmesider å la andre laste det ned når det passa meg da? Jeg kan jo bruke det ellers, så da kan jeg vel hente og dele det ut som jeg vil?

De har rett til å bestemme selv hvordan de sitribuerer for egen del ja, og det gjør de også.

Jeg ville syntes det var greit å kopiere en skrutrekker i en sånn situasjon ja.

Distriberer jeg et program fritt fra hjemmesiden, så er det greit at folk distribuerer det seg imellom.

Poenget er at det ikke er så klinkende klart at dette verken er piratkopiering eller ulovlig i norge som du framstiller det som. Kanskje er det ulovlig, men det er ingen åpenbar sak.

AtW

Lenke til kommentar

Selv om noe er gratis, så er det ikke dermed sagt at man fritt kan distribuere det. Står det derimot i lisensen/betingelse, så er det helt greit.

Uansett, lovlig eller ei, her inne gjelder retningslinjene til HW. Kan være jeg var noe streng i min tolkning der, men generelt har de vært strenge med dette, selv om det kan være vankelig å si at det er direkte piratkopiering. Derfor lar vi moderatorene avgjøre hva de mener er lov og ikke her.

Lenke til kommentar
@ syar2003, krever ikke MS validering av Vista/SP1 ved installering av SP1 ?

Det kreves i alle fall med final standalone SP1 at du har aktivert Vista først (aka' validert). Blir nok samme med å installere fra WU (om man ser bort fra Beta og RC versjonene).

Installerer du fresh Vista uten kode får du ikke lagt inn SP1.

Lenke til kommentar

Det er dessverre ingen lett slipstreaming prossedyre å få inn SP1 :cry:

Hvorfor de har gått vekk fra det aner jeg ikke, men det er synd. Jeg skulle ønske at jeg selv kunne hatt den ferdig slipstreamet, uten å måtte vente eller gå til innkjøp av en ny DVD med SP1. Det siste blir nok lite aktuelt uansett, da jeg har betalt mer enn nok for lisensene til at jeg bruker penger på å få en plate også. Bare jeg får meg MSDN konto igjen, så er det kanskje håp om å få seg en SP1 DVD og etterhvert.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082
Det der er overhode ikke Vista SP1 men "windows automated installation kit".

Med support for:

Windows Vista

Windows Vista Service Pack 1

Windwos Server 2008

Windows Server 2003 Service Pack 1 with KB926044

Windows Server 2003 Service Pack 2

Windows XP Service Pack 2 with KB926044

Se:

http://www.microsoft.com/downloads/details...;DisplayLang=en

Beklager det. Fant bare linken på Guru3D. Så testet det ikke først da.

Lenke til kommentar
Det er dessverre ingen lett slipstreaming prossedyre å få inn SP1 :cry:

Hvorfor de har gått vekk fra det aner jeg ikke, men det er synd. Jeg skulle ønske at jeg selv kunne hatt den ferdig slipstreamet, uten å måtte vente eller gå til innkjøp av en ny DVD med SP1. Det siste blir nok lite aktuelt uansett, da jeg har betalt mer enn nok for lisensene til at jeg bruker penger på å få en plate også. Bare jeg får meg MSDN konto igjen, så er det kanskje håp om å få seg en SP1 DVD og etterhvert.

Jeg fatter bare ikke hvorfor de skal utelukke det.

Noen som vet når Service Pack 2 forventes å komme?

De starter vell på den med engang nå regner jeg med :)

Den skal jo kunne slipstreames til og med!

Lenke til kommentar
SP2 blir ikke en så kritisk oppdatering som SP1, så jeg vil nok tro den ikke kommer før om nærmere 2 år. Det er vel mer for å legge til nye funksjoner og samle om evnt oppdateringer etter SP1.

Æsj :p

Jeg håpet på den så fort som mulig, da den kan slipstreames :)

Lenke til kommentar
@ syar2003, krever ikke MS validering av Vista/SP1 ved installering av SP1 ?

Det kreves i alle fall med final standalone SP1 at du har aktivert Vista først (aka' validert). Blir nok samme med å installere fra WU (om man ser bort fra Beta og RC versjonene).

Installerer du fresh Vista uten kode får du ikke lagt inn SP1.

Så, slik som jeg forstår så vil ikke 2./3. parts downloads uten tilknytting til kravene fra EULA ha noen muligheter til å få validering hos MS?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...