Gå til innhold

Vista SP1 ferdig utviklet!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det bare meg eller er ytelsen på SP1 betraktelig bedre? Føler at maskinen min går mye kjappere, merker det spesiellt ved innstallering av nye programmer og lignende.

Dette virker virkelig positivt. :yes:

Ja, ytelsen på nettverk er feks vesentlig bedre (men fortsatt ikke noe spesielt å rope hurra for, spesielt med trafikk "igjennom" maskinen). Nå er jo den levbar om den ikke er astronomisk god.

AtW

Lenke til kommentar
Jeg har ikke giddi å laga noen egen DVD med hotfiksene, da jeg tenkte å vente på SP1 og få gjort alt i ett.

Uansett, så blir jeg nå nødt til å bare lage en DVD inntil videre med den hotfiksen (legger nok til de fleste, kjekt å ha), inntil jeg får fatt på en Vista med SP1.

Hehe, artig at du er så engasjert. :)

post-90860-1202444961_thumb.jpg

Men du trenger ikke å finne Vista med sp1 du.

Du har gratis verktøy fra MS, for å lage din DVD installasjonsplate, akkurat som du vil ha den.

Før måtte du lage plater med drivere, tilpassninger osv, for så å prøve å installere.

Nå installererer du først, tilpasser det du vil , installerer progs og hva det måtte være, kjører syspreb ....hvis du vil..

osv. osv.., for så å lage en plate, eller hva det måtte være......

Det krever ikke så mye for å få det til.

Jada, jeg vet det. Artig bilde forresten :-)

Nå brukte jeg bare vlite og la til noen hotfikser og instillinger. Bare laga en i farta. Men jeg hadde tenkt å gå litt mer seriøst inn for å lage en mye mer "egen plate" når Sp1 var på plass. Sånn ellers bruker jeg image, så jeg installerer svært sjelden, men det er deilig å ha det meste på plass etter en 15 - 20 min install.

Lenke til kommentar
Som jeg har nevnt før, så er det dette ulovlig snakk.

Akkurat her synes jeg det nesten burde være lov i og med at MS er så treige :-)

Er det ulovlig? Det er en oppgradering av et OS, er det feks ulovlig å legge ut lenker til en hotfix til Vista? Hvis ikke, hvorfor er SP1 ulovlig?

AtW

Lenke til kommentar

Det er lov å linke. Selv om det er en oppgradering av et OS, så er det fortsatt nedlastninger utenfor MS sin kontroll. MS er trege, men det er faktisk like ulovlig å hente deres produkter fra andre steder de ikke har gitt tilatelse til. Etter retningslinjene er det ikke lov å dele ut slik informasjon her.

Det ville være fult lovlig å legge link til SP1 fra en av MS sine sider eller partnere som har tillatelse til legge den ut. Å legge info om hvor man kan hente dette fra uautoriserte sider er ikke lov.

Edit:

Retningslinjer, punkt 7:

7. Piratkopiering, og informasjon om det, er forbudt.

Endret av L O G I M A N
Lenke til kommentar
Det er lov å linke. Selv om det er en oppgradering av et OS, så er det fortsatt nedlastninger utenfor MS sin kontroll. MS er trege, men det er faktisk like ulovlig å hente deres produkter fra andre steder de ikke har gitt tilatelse til. Etter retningslinjene er det ikke lov å dele ut slik informasjon her.

Det ville være fult lovlig å legge link til SP1 fra en av MS sine sider eller partnere som har tillatelse til legge den ut. Å legge info om hvor man kan hente dette fra uautoriserte sider er ikke lov.

Edit:

Retningslinjer, punkt 7:

7. Piratkopiering, og informasjon om det, er forbudt.

Men er det piratkopiering? Man har lov til å hente ned gitte fil, kan MS med loven i hånd bestemme akkurat hvor det hentes ned fra? Er det imot norskl lov å hente ned noe du i utgangspunktet har tillatelse til å hente ned, bare at du gjør det fra et annet sted? MS sin eula er neppe i sin helhet noe som hadde klart seg igjennom en rettsak.

AtW

Lenke til kommentar

Selvfølgelig må da en bedrift eller privatperson få bestemme hva han eller de vil gjøre med sine egne saker.

SP1 er ikke noe gratis du kan hente ned uansett. Det er for de som har en lovlig MS lisens som kan hente den ned. Du kan ikke finne et hvilket som helst program eller bilde for den saks skyld og bare legge det til fri nedlastning på din side uten tillatelse fra eier. SP1 er MS sitt og all annen nedlastning som de ikke har gitt tillatelse til, er ikke lov. Derfor kan man ikke legge linker ut her til andre sider som ulovlig linker eller har andres programvare til nedlastning.

Lenke til kommentar
Selvfølgelig må da en bedrift eller privatperson få bestemme hva han eller de vil gjøre med sine egne saker.

SP1 er ikke noe gratis du kan hente ned uansett. Det er for de som har en lovlig MS lisens som kan hente den ned. Du kan ikke finne et hvilket som helst program eller bilde for den saks skyld og bare legge det til fri nedlastning på din side uten tillatelse fra eier. SP1 er MS sitt og all annen nedlastning som de ikke har gitt tillatelse til, er ikke lov. Derfor kan man ikke legge linker ut her til andre sider som ulovlig linker eller har andres programvare til nedlastning.

Tja, det varier jo, full kontroll har man jo ikke uansett.

Men er det ulovlig for de med lisens å hente den ned fra et annet sted? Folk uten lisens kan like fullt få ned ting fra windows update som fra alle andre sider. Denne patchen er lansert av MS, og distribueres gratis til de som har liesens, er det da ulvolig for de med lisens å hente det ned? Er det piratkopiering? Jeg synes ikke det er særlig klart.

AtW

Lenke til kommentar

Det der er overhode ikke Vista SP1 men "windows automated installation kit".

Med support for:

Windows Vista

Windows Vista Service Pack 1

Windwos Server 2008

Windows Server 2003 Service Pack 1 with KB926044

Windows Server 2003 Service Pack 2

Windows XP Service Pack 2 with KB926044

Se:

http://www.microsoft.com/downloads/details...;DisplayLang=en

Lenke til kommentar

Du prøver å si at SP1 koster? Det er jo helt på jorde.

Endret av Håkki
Lenke til kommentar

Jeg er enig at det kan være uklart, men MS har sin fulle rett til å bestemme hvor og når deres podukter lastes ned.

Som du ser må du som regel også validere for å få noe annet enn rene kritiske oppdateringer, men det er fordi MS mener det er bedre å sikre nettet ved at de får det enn at de sitter å sprer spam og annet dritt.

Jeg skulle mer en gjerne ønske at MS innså at de burde legge den ut, slik at den ikke havna på alle andre steder, der man ikke kan være sikker på om det er den ekte SP1 en man laster ned, eller at det er bakt inn noe andre ulumskheter man ikke vil ha. Begrunnelsen for utsettelsen synes jeg er syltynn. i alle fall for å legge den ut som en offline distro.

Lenke til kommentar

Du prøver å si at SP1 koster? Det er jo helt på jorde.

SP1 er ikke gratis. De som har en lovlig lisens får denne selvsagt, da de har krav på at det de har kjøpt fungerr. Den er dermed KUN for de med lisens. Selv om du ikke betaler når du laster den ned, så går faktisk en del av lisenspengene til videre feilfiks osv i framtiden. Så om du prøver å laste ned SP1 lovlig når den kommer med en piratutgave av Vista, så vil du bli stoppet om den ikke blir godkjent. Du har derfor ikke betalt for en lisens, og har dermed ingen krav til å kunne motta SP1 gratis.

Lenke til kommentar
Jeg er enig at det kan være uklart, men MS har sin fulle rett til å bestemme hvor og når deres podukter lastes ned.

Som du ser må du som regel også validere for å få noe annet enn rene kritiske oppdateringer, men det er fordi MS mener det er bedre å sikre nettet ved at de får det enn at de sitter å sprer spam og annet dritt.

Jeg skulle mer en gjerne ønske at MS innså at de burde legge den ut, slik at den ikke havna på alle andre steder, der man ikke kan være sikker på om det er den ekte SP1 en man laster ned, eller at det er bakt inn noe andre ulumskheter man ikke vil ha. Begrunnelsen for utsettelsen synes jeg er syltynn. i alle fall for å legge den ut som en offline distro.

Nei, MS er neppe i "sin fulle rett til å bestemme hvor og når deres produkter lastes ned" i forhold til norsk lov, loven gir ikke uinnskrenkede rettigheter til produsenten, akkurat som skrutrekkerprodusenten ikke er i sin fulle rett til å bestemme når jeg bruker skrutrekkeren min.

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...