Gå til innhold

Vista SP1 ferdig utviklet!

Anbefalte innlegg

"Microsoft will only release slipstream version of Vista SP1 retail media or Volume Licensing DVD after SP1 goes live."

Det der er snakk om en ferdig slipstreamet versjon. Man kan ikke slipstreame SP1 selv. Man kan reverse-integrate, men det er en del arbeid med, og er uoffisielt.

SP2 skal vistnok ha slipstream muligheter.

http://technet2.microsoft.com/WindowsVista...3.mspx?mfr=true

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og det at slipstreaming av SP1 er umulig synes jeg er et stort feilsteg av MS. Personlig har jeg for mye ram til at Vista kan la seg installere, uten å ta ut et sett med ram, installere, patche og så sette inn igjen. Ikke den store krisen, men det er kjedelig. Muligens kan jeg vel fikse dette med å slipstreame inn den feilfiksen.

Det blir litt feil å måtte skaffe seg en ny lisens bare for å få en Vista DVD med SP1. Dette beviser nok en gang at er man pirat er det enkelt, betaler man, da får du svi.

Ikke får de lagt den ut, ikke får du slipstreame. Jeg har vært fornøyd med Vista, men dette her somlet og tullet med SP1 begynner å irritere meg en del.

Lenke til kommentar

Jeg har 4GB. Ja det er vista sin feil. Uten vista sin "4GB" patch (husker ikke KB nr i farta), så kan jeg ikke bruke 4GB uten at jeg får bluescreen. Alt stemmer med det som beskrives på BSOD feilkode osv.

Jeg er stor fornøyd med Vista, og at SP1 har fiksa de irriterende feilene som treg kopiering osv.

Men hvorfor somle med å levere ut SP1 den lovlige veien? Hvorfor ikke la de som vil slipstreame den få lov til det? Det er ikke noe som vil skade MS ved å gjøre det her.

Lenke til kommentar
Jeg har 4GB. Ja det er vista sin feil. Uten vista sin "4GB" patch (husker ikke KB nr i farta), så kan jeg ikke bruke 4GB uten at jeg får bluescreen. Alt stemmer med det som beskrives på BSOD feilkode osv.

Dette er i hvert fall ikke en generell Vista-feil. Jeg har installert Vista på 4GB-maskiner uten det minste problem. At det gjelder enkelte HW-plattformer kan vel så være, men er det fordi Vista ikke er tilpasset HW, eller fordi HW ikke er tilpasset Vista?

Uansett årsak, så er det vel enklere å endre Vista enn din HW ...

Men hvorfor somle med å levere ut SP1 den lovlige veien? Hvorfor ikke la de som vil slipstreame den få lov til det? Det er ikke noe som vil skade MS ved å gjøre det her.

Hastverk er lastverk?

Når det gjelder slipstreaming, så får vi vel se etter hvert hva som skjer ...

Lenke til kommentar

Nei, det gjelder IKKE ALLE systemer, men det er på noen. Men de har laget en patch, så det er nok ikke helt ukjent.

Hastverk er lastverk. Ja, om de raska på bare for å bli ferdig med å lage den. SP1 er ferdig. Å legge install fila ut for nedlastning, hvor lang tid kan det ta? Hvor mye feil kan de gjøre med det?

Les gjerne her:

http://support.microsoft.com/kb/929777

Microsoft har erkjent at det er en feil i deres produkt. Uansett, det var vel ikke denne patchen her vi skulle diskuteres. Det var et eksempel på at det å ikke kunne slipstreame SP1 selv og dermed få løst diverse problemer som noen har rundt om, uten å måtte ta en del omveier og så installere SP1 i etterkant.

Endret av L O G I M A N
Lenke til kommentar
Det blir litt feil å måtte skaffe seg en ny lisens bare for å få en Vista DVD med SP1. Dette beviser nok en gang at er man pirat er det enkelt, betaler man, da får du svi.

Mulig jeg er naiv, men kan det være mulig etterhvert å få byttet til seg en DVD SP1 (sende inn den gamle og også betale post/kostnader) hvis man henvender seg til Microsoft? Evt. la bikkja tygge litt på DVD-en først :whistle:

Eller mulig de rett og slett ikke har systemer for å håndtere denslags henvendelser :hmm:

Lenke til kommentar

Jeg hadde også det irriterende "4GiB RAM problemet", fomla med det i flere timer før jeg fant ut at det var et nokså utbredt problem.

Jeg måtte rett og slett ta ut to av mine fire minnebrikker, installere og oppdatere for så å sette de inn igjen :p

Nå har jeg brukt vLite til å legge oppdateringen som fikset 4GiB problemet inn i installasjonen, slik at det ikke er noe problem lengre :)

Selv har jeg et nForce680i brikkesett, som jeg mistenker at kan være hva som forutsaker problemet..

Kan ikke si meg fornøyd med nvidia og deres siste nForce brikkesett akkurat :)

Går nok for Intel når jeg skal over på Nehalem ja :)

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Mulig jeg er naiv, men kan det være mulig etterhvert å få byttet til seg en DVD SP1 (sende inn den gamle og også betale post/kostnader) hvis man henvender seg til Microsoft? Evt. la bikkja tygge litt på DVD-en først :whistle:

Eller mulig de rett og slett ikke har systemer for å håndtere denslags henvendelser :hmm:

Du kan jo alltids laste ned fra nettet (via torrent) når diskene begynner å dukke opp der :)

Dog kan det vell bli et problem om du har en norsk Home Premium eller noe slikt, da jeg er redd for at det ikke er mange som prioriterer slikt på torrent-sider :p

Jeg vil hvert fall ikke se på det som lovbrudd å laste ned noe via torrent, om det så er operativsystem eller spill så lenge du innehar og benytter deg av din egen lisenskode :)

Lenke til kommentar
Skulle Vista SP1 være språk uavhengig? Noen som har testet den på Norsk Vista?

Jeg har brukt den på en Norsk Vista og det fungerer veldig bra.

Filen jeg brukte var denne, flerspråkelig utgave.

6001.18000.080118-1840_iso_client_sp_wave1-FRMCSP1_DVD.iso

FILE: Windows6.0-KB936330-X86.exe - 570,269,768 bytes

MD5: 69a642d26a481947a3f09c145dbb2bf1

Lenke til kommentar
Jeg har ikke giddi å laga noen egen DVD med hotfiksene, da jeg tenkte å vente på SP1 og få gjort alt i ett.

Uansett, så blir jeg nå nødt til å bare lage en DVD inntil videre med den hotfiksen (legger nok til de fleste, kjekt å ha), inntil jeg får fatt på en Vista med SP1.

Hehe, artig at du er så engasjert. :)

post-90860-1202444961_thumb.jpg

Men du trenger ikke å finne Vista med sp1 du.

Du har gratis verktøy fra MS, for å lage din DVD installasjonsplate, akkurat som du vil ha den.

Før måtte du lage plater med drivere, tilpassninger osv, for så å prøve å installere.

Nå installererer du først, tilpasser det du vil , installerer progs og hva det måtte være, kjører syspreb ....hvis du vil..

osv. osv.., for så å lage en plate, eller hva det måtte være......

Det krever ikke så mye for å få det til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...