daggerfall Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Jeg har i dag: Et kabinett som jeg ikke vil bytte ut...(plass til AGP, modemport og 5 PCi og nok av vifter... 40g hardisk 576mbr PC133 Gainward Geforce3 Ti500 128mb DDR, GS og titaniums GPU PIII 800 mhz Hovedkortet er jeg ikke sikker på, men jeg tror det er noe Via greier... Creative soundblaster 4.1 DVD CD-RW ...dikettstajon Ok... det jeg er innterisert i er en kraftig CPU. Problemet er at da må jeg sikkert ha nytt hovedkort...kansje ny strømforsyning og siden jeg har 133mhz ram, så må kansje det bytte også Jeg er ikke sikker på om jeg gidder å oppgradere, men hvis det ikke blir for dyrt hadde jeg planer. Jeg gikk på www.komplett.no der kosta en AMD 2ghz sinsykt mye etter min mening Noen som vet om noen steder(ikke faen QXL) som jeg kan skaffe dette billigere. Jeg vil slippe unda med så få lapper som mulig og kjøpre hjerne brukt Lenke til kommentar
Blib Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Tja, en Xp2200+ kostet jo 895 eller noe slikt i ukens tilbud på komplett, hovedkort blir 600 senn til og 50 mer for RAM... Tipper jeg Lenke til kommentar
Wrath of The Duck Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Bruk Hw sin Prisguide, kjøp Intel... Tenker du BARE på pris, er det AMD som stor øverst. Men Intel er til overklokkere... Rammen BØR oppgraderes... Lenke til kommentar
Izex Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Bruk Hw sin Prisguide, kjøp Intel... Tenker du BARE på pris, er det AMD som stor øverst. Men Intel er til overklokkere... Rammen BØR oppgraderes... DOH, jævli bra å si...Intel er en forbanna kontor CPU Kjøp deg billig og bra AMD XP2200 på komplett og så sjekk at den går på det hovedkortet og så bør du finne deg no ram...du bør finne EN ting først ihvertfall så blir det lettere å hjelpe med det andre. PS Se etter om det står no mellom PCI portene eller ved CPU sokkelen av fabrikant og modell på det hovedkortet...det står alltid no en plass, bare se godt etter Lenke til kommentar
Wrath of The Duck Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Bruk Hw sin Prisguide, kjøp Intel... Tenker du BARE på pris, er det AMD som stor øverst. Men Intel er til overklokkere... Rammen BØR oppgraderes... DOH, jævli bra å si...Intel er en forbanna kontor CPU Kjøp deg billig og bra AMD XP2200 på komplett og så sjekk at den går på det hovedkortet og så bør du finne deg no ram...du bør finne EN ting først ihvertfall så blir det lettere å hjelpe med det andre. PS Se etter om det står no mellom PCI portene eller ved CPU sokkelen av fabrikant og modell på det hovedkortet...det står alltid no en plass, bare se godt etter Det er egentlig ikke så stor forskjell på AMD og Intel, så det så... He. Lenke til kommentar
daggerfall Skrevet 18. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2003 Er det muligheter for at jeg kan beholde hovedkortet??? Det ville gjort saken biligere Jeg tror det er VIA-Tech, eller noe sånt. Det er Simens T-bird seriePC... Jeg vil nok også trenge vifter... PC'en min er sinsykt varm og litt støvete... Da jeg slo på PC'en nå, så hørte jeg en stygg knirkelyd men alt går som det skal fåreløpig... Jeg har ingenting i mot Athlon, men de har litt få Mhz...og rare nummer Lenke til kommentar
daggerfall Skrevet 18. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2003 Jeg har også win98se som er fra Siemens... Og det går det nok ikke an å putte i nytt hovedkort vil jeg tro :x Lenke til kommentar
Pingo68 Skrevet 18. februar 2003 Del Skrevet 18. februar 2003 Kjøp deg billig og bra AMD XP2200 på komplett og så sjekk at den går på det hovedkortet Jeg kan love deg en ting, her og nå, XP2200+ vil ikke fungere på et VIA basert hovedkort til Pentium III. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 DOH, jævli bra å si...Intel er en forbanna kontor CPU Javel om du sier så, men intel er en sinnsyk bra kontor cpu? Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 DOH, jævli bra å si...Intel er en forbanna kontor CPU Javel om du sier så, men intel er en sinnsyk bra kontor cpu? Den fungerer ganske bra i stua også. Lenke til kommentar
Wrath of The Duck Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Virker perfekt som spillmaskin....også... Lenke til kommentar
Wrath of The Duck Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Virker perfekt som spillmaskin....også... Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Jeg har i dag:40g hardisk 576mbr PC133 Jeg gikk på www.komplett.no der kosta en AMD 2ghz sinsykt mye etter min mening Noen som vet om noen steder(ikke skitt QXL) som jeg kan skaffe dette billigere. Jeg vil slippe unda med så få lapper som mulig og kjøpre hjerne brukt En brukt hjerne er nok ganske vanskelig å få tak i Ellers så er jeg ganske imponert over at harddisken din bare veier 40 gram. Jeg har ingenting i mot Athlon, men de har litt få Mhz...og rare nummer Poenget med de "rare nummerene" er at ytelsen på en 2GHz Athlon er langt høyere enn på en 2GHz intel. For å få kundene til å forstå det bruker de modellnr. Athlon 2GHz heter altså "2400+" fordi det tilsvarer (omentrent) en Intel prosessor på 2,4GHz. Grunnen til at ytelse ikke er lik MHz er at AMD har vært flinkere enn intel til å få prosessoren til å gjøre flere instruksjoner på en gang. PS. Regner med du skal bruke maskina til spilling (siden du har det skjermkortet) Da ser det ut som det er best å oppgradere hele greia på en gang. I hvilke(t) spill er det du sliter med ytelsen i? (Det har mye å si for om dett greier seg med nytt skjermkort, nytt CPU/HK/Ram/PSU eller begge deler.) Lenke til kommentar
Acid Burn Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Jeg ville annbefalle deg å oppgradere cpu til en amd athlon XP 2200+ eller høyere (når jeg skal oppgradere skal jeg kjøpe 2400+ tror jeg). Prisene på amd sine prosessorer kommer nok til å synke en god del, nå når de lanserer sin nye prosessor serie. Jeg vil annbefalle deg lydkortet "Terratec Aureon 5.1 Fun". det er et veldig godt lydkort (og billig!!). det ble forresten test vinner i Komputer For Alle's Lydkort-test. Hvis du kjøper en AMD prosessor, må du huske at da må hovedkortet dittt være av typen Socket A. jeg tror jeg skal kjøpe Microstar K7N2-L for det er visstnok veldig bra når man har to ram-brikker. På mange (om ikke alle) socket A hovedkort er det DDR- ram, som er bra og ganske billig (iforhold til RD- ram da). selv har jeg to Twinmos DDR- ram brikker á 256. Selv, vil min oppgradering se noe slik ut: Oppgradering Produkt Beskrivelse Butikk Pris Hovedkort: Microstar K7N2-L www.vsdata.no 904 CPU: AMD Athlon XP 2400 www.mpx.no 1309 Harddisk: Western caviar 120Gb 8Mb cache www.databutikken.no 1292 Lydkort Creative Soundblaster Audigy 2 www.databutikken.no 954 Sum 4459 (dette ser litt rart og sammen trykket ut på den ferdige fremvisningen men med litt vilje klarer du nok å lese av riktig... ) LYKKE TIL!!!!!!!!! :wink: Lenke til kommentar
daggerfall Skrevet 19. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2003 Jeg spiller CPU-eateren TES 3:Morrowind Finnes det tyngre spill??? Det gjore det i vertfall ikke i Mai i fjor Men jeg lurer litt på om jeg skal vente litt... nå kommer våren, og den tiden av året jeg spiller mest tar snart slutt :-? Jeg lurer litt på om jeg skal overklokke litt istede... da må jeg bare skaffe meg noen vifter( to kabinettvifter jeg uansett ville kjøpt...) Kansje jeg kan få den opp til 1ghz Jeg spiller nå Morrowind(har dere vert borti det?) med 1248x1024, max skygge og 85% view ditsance også pixelshade. Det hakker bare litt mindre hvis jeg setter ned alt Latterlig Jeg kjønner heller ikke FPS... Inne kan jeg ha 50, og i en by kan jeg ha 5 I ødemarken går det rimelig glatt... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå