Gå til innhold

Word-2007 dokument med ligninger ødelagt

TheaMaria

Anbefalte innlegg

Jeg har problemer med at Word 2007 kræsjer dokumentet når jeg har lagt inn en viss mengde "equations". Dokumentet er ikke stort, 150kB. Har tatt backup av dokumentet på serveren, men begge dokumentene (både lokalt på pc og server) er ødelagt i løpet av helgen, selv om program og pc har vært avslått. Dette har skjedd før også. Over en ukes arbeid har gått tapt!

Jeg får gjennopprettet teksten med Word Recovery, men ikke ligningene, og det er mye arbeid! Kan ikke risikere at dette skjer igjen. Noen som har opplevd samme problem eller som har tips til å få gjenopprettet dokumentet med ligningene i behold?

Tør ikke stole på word lengre, vurderer LaTeX....

:no:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har sjekket litt på noen nyhetsgrupper og det er ikke noe kjent og vanlig problem tydeligvis. Det kan være spesielt for norsk versjon men det er vanskelig å si. Har dere mulighet til å legge ut noen dokumenter så kan jeg undersøke litt hva som eventuelt skjer her.

Lenke til kommentar

Hei og takk for svar.

Prøvde å laste opp dokumentet, men fikk "ikke lov å laste opp denne filtypen". Det er et .docx-dokument.

Har snakket med flere som har erfart å ha problemer med dokumenter med ligninger i word, men de har stort sett brukt tidligere versjoner av word, og ikke 2007. Jeg hadde håpet Microsoft hadde klart å luke ut disse problemene. De fleste som skriver artikler med ligninger her på instituttet har gått over til LaTeX.

Tenkte å sjekke om det gikk an å få råd hos Microsoft Norge, men de tar 2500,- for hver henvendelse!! Fikk helt hakeslepp...... :no:

Til geir_hk: Går det greit med dokumenter med lange og mange ligninger (tipper jeg hadde ca 50 stk i det dokumentet som kræsja) i open office? Er det kompatibelt med word?

Lenke til kommentar
Til geir_hk: Går det greit med dokumenter med lange og mange ligninger (tipper jeg hadde ca 50 stk i det dokumentet som kræsja) i open office? Er det kompatibelt med word?
Ja du kan lagre dokumentet som .doc fra open office. Jeg vet ikke om det er mulig å endre formlene i word etterpå eller om det bare er bilder som blir satt inn.

Angående det word-dokumentet mitt som ble korrupt, så var det snakk om en lang punktliste med underpunkter. Jeg tror ikke dokumentet ble tatt vare på (var tidlig i høst). Husker at verken msOffice2007 eller open Office klarte å åpne fila skikkelig. Den forble korrupt og måtte skrives om igjen.

Det var forresten Office 2003 jeg brukte da feilen oppstod.

Lenke til kommentar

Jeg har som sagt sjekket igjennom på en del nyhetsgrupper uten å finne at dette er noe vanlig problem. Det kan tyde på at enten er det ikke et vanlig problem, eller så brukes andre verktøy enn Word til denne typen oppgaver. Jeg vet at formeleditoren i tidligere versjoner av Word ikke var særlig populær.

Hvis du oppretter et dokument med formler i OO og lagrer som Word-dokument vil de av Word i utgangspunktet oppfattes som bildeobjekter og kan ikke redigeres videre i Word. Hvis du laster ned og installerer ODF-plug-in til Word vil objektene oppfattes som OO Math-objekter og du kan redigere de direkte i Word. Men; da må du også ha OO på maskinen og det blir da en unødvendig omvei.

Hvis du har mulighet til å zippe eller omdøpe fila og laste den opp så kan jeg ta en kikk på den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...