Gå til innhold

god på innendørs og video...?!

Anbefalte innlegg

Hei,

Vårt gamle Olympus Mju har tatt kvelden, og det er akutt behov for nytt kamera...

I tillegg til generell god kvalitet, er gode innendørsbilder og god videokvalitet (bilde/lyd) veldig viktig

(har vurdert stillbildekamera m/god videokvalitet eller videokamera m/god stillbildekvalitet, og kommer vel frem til at det er det første alternativet som er det riktigste, da 95% av bruken vil være stillbildetaking)

Er imidlertid blodfersk i "gamet", og starter rimelig på skratch ifht å vite hva jeg skal kjøpe.

Derfor tenkte jeg at jeg kunne få anbefalinger fra dere som har erfaring/kompetanse

PS. tenker meg prisklasse 2000-4000 +/-

Kjempetaknemlig for svar og tilbakemelding

Mvh

Ronny

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
DV-kameraer koster ikke all verden nå om dagen,
Nei, selv Sony-kameraer får du for rundt 1600 kr. Sammen med et F40fd, vil du da ligge på 3500 kr (kjøpt i butikk), og du får god kvalitet både på video og stillbilder. Ellers må jeg innrømme at kompaktkameraene har fått svært god kvalitet i det siste, og særlig optikken holder høyere standard enn videokameraene. Du får ikke den samme rekkevidden på de minste kompaktene, men på de litt større er den også i samme klasse.

Til filming av småsnutter i hverdagen, er også kompaktkameraene mer praktiske, da de tar mindre plass, og ofte er med allikevel. Skal du filme større seanser, som bryllup eller podens fotballkamp, vil et dedikert videokamera være bedre, helst med stativ eller monopod.

Endret av k-ryeng
Lenke til kommentar

ønsker bare "1 enhet", og når det gjelder videobiten, så vil det være små-snutter på noen minutter hver sekvens.

ved større events, får jeg tak i dedikert videokamera

men - når jeg først tar de små-snuttene, så synes jeg det er viktig at også de har en god kvalitet, om det skal være noen vits

derfor er det jeg ønsker et stillkamera med god videofunksjon

så - har du/dere noe konkret å anbefale?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...