Philophobe Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Jeg har en 350w mist psu som begynner å dra på årene. Selve psuen fungerer fint men vifta bråker en del i forhold til da den var ny så jeg har tenkt å bytte den ut. Orginalvifta er en Pabst 4412F2GM. Jeg kunne natruligvis kjøpe en ny av samme type, men jeg hadde ikke hatt noe imot en som var litt mer stillegående. Har sett litt på Noctua NF-S12-1200 men er usikker på om den vil flytte nok luft (80m^3/h for denne mot 140m^3/h for pabsten). Noen som har noen anbefalinger? Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Vifte til PSU? Du prater om den som ligger inni da eller? Lenke til kommentar
Philophobe Skrevet 5. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2008 Vifte til PSU? Du prater om den som ligger inni da eller? stemmer Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Jeg vil anbefale og heller kjøpe en ny PSU. Å skifte vifte i en PSU er risikabelt og en liten feil kan skape store problemer. Lenke til kommentar
kalg Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Jeg har satt byttet vifter i 2 av mine 3 NortQ psu'er. Byttet til NortQ silent tornado, har ikke opplevet noe problemer. Nå skal det sies at det er nok spenning det til å ta livet av et menneske, så varsomhet må utvises! Det er en egen termokrets i strømforsyningen, som styrer viftehastigheten alt etter tempraturen. Jeg garanterer ingenting for hva som er i din, og all fiksing skjer på eget ansvar. Lenke til kommentar
Philophobe Skrevet 5. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2008 (endret) Takker for svarene. Når det gjelder koblingen er vifte-ledningene loddet fast til en termokrets inne i PSU. Det er da vel bare å kutte disse ett lite stykke fra, avisolere dem og skjøte dem til ledningene på den nye vifta med krympe-strømper? Kan ikke skjønne at det skal by på så store problemer... Endret 5. februar 2008 av Philophobe Lenke til kommentar
larsg Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Det skulle gå fint , har skiftet mange PSU vifter gjennom tidene. Bare pass på å ikke bruke en med vesentlig mindre luftflyt , da PSU kan gå for varm. Takker for svarene. Når det gjelder koblingen er vifte-ledningene loddet fast til en termokrets inne i PSU. Det er da vel bare å kutte disse ett lite stykke fra, avisolere dem og skjøte dem til ledningene på den nye vifta med krympe-strømper? Kan ikke skjønne at det skal by på så store problemer... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå