Gå til innhold

Ett lag i hvert land?

Boomerang

Anbefalte innlegg

Jeg følger bare med på engelsk fotball. Det har jeg gjort så lenge jeg kan huske. Favorittlaget er Man Utd, men har noen andre lag jeg liker å følge med på:

PL:

Hull

Fulham

Championship:

Shef. Utd

Wolves

Watford

League 1:

Leeds

Wimbeldon (nå MK Dons)

Peterborough

Leauge 2:

Brentford

Trodde Wimbledon fans forbanner alt som har med MK Dons å gjøre, jeg. "AFC is the real Wimbledon".

Vel, nå bor jo ikke jeg i London eller er blodfan, men for meg er det samme klubb med forskjellige navn. Må si alikevel at den gamle arenaen var flottere og at navnet "MK Dons" vasker vekk minnene fra "storhetstiden" til Drillos gamle lag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Engelsk serie er favoritten,.

England: ManUtd, litt sansen for arsenal også,.

Norge: VIF, følger sjeeldent med på norsk på fotball,.

Italia: Inter,.

Spania: Villareal,.

Frankrike: PSG

Nederland: Ajax

Chile: Colo Colo

Marokko: Raja Casablanca

Tyskland: Hater alle lag derifra,.bittelitt sansen for Bremen,.

Lenke til kommentar

Norge: ODD Grenland.

England: Liverpool.

Spania: Følger ikke så mye med egentlig.. Valencia kanskje .. ?

Italia: Blir litt mye knuff og puff, så følger ikke med what so ever. AC Milan er gode egentlig.

Tyskland: Drittenland. Ingen som fortjener å bli heiet på der. Eller jo, kanskje Hoffenheim.

Nederland: Har vel ikke vært noe moro å følge med på siden Ajax var gode (litt bedre enn de er nå da).

Bryr meg egentlig lite om hva som skjer utenfor ODD og Liverpool, de er best uten protest osv.. Liverpool skal iallefall vinne PL i år, og ODD skal minst ha 5. plass.

Lenke til kommentar

Her er det personlig ingen tvil,overhodet,mitt favorittlag er Manchester United,end of story.

Andre lag som jeg følger med på,betyr personlig ikke så veldig mye for meg.

Norge : Viking (er fra Stavanger,og her er Viking og øl en kombo i ungdomstiden)

Tyskland : Wolfsburg (så høydepunkter fra en kamp på Eurogoals for ca.6 år siden,Wolfsburg vs Bayern eller Dortmund,kampen endte 3-1,og Wolfsburg sine 3 mål er noe av det villeste jeg har sett.2 av dem var volley fra ca.40-50 meter.)

Nederland : Ajax

Italia : Inter

Spania : Real Madrid og Barcelona (fan av god fotball,noe begge disse lagene kan vise til,selv om Real har en langt mindre stjerne hos meg atm,etter CR7-sagaen)

Skottland : Rangers

Lenke til kommentar

Jeg har alltid lurt på hvordan så mange folk klarer å engasjere seg i lag i andre land. Spesielt England. De to lagene med størst fanbase i Norge er vel sikkert Liverpool og Man U. Personlig lot jeg meg fasinere av Man U etter å ha sett en rekke CL kamper på TV3, men det ble aldri mer en at jeg hadde sympatier for laget. Jeg klarer liksom ikke å engasjere meg i noe så fjernt, som jeg kun har et forhold til gjennom en TV-skjerm.

I dag symaptisere jeg bare med alle lagene som har nordmenn, og håper at de gjør det bra. Men kan ikke si at jeg får vondt når Fullham, Aston VIlla eller Man U taper. Og hvis de rykker ned noen divisjoner kan jeg ikke si at jeg vil stå der å heie på dem.

For meg er det kun et lag, og det er Stabæk. Det er det eneste laget jeg har et nært forhold til, og klarer å engasjere meg i.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg skjønner godt hva dere mener. Jeg kan si at jeg heier på Milan og Tottenham, men noen ordentlig supporter er jeg ikke. En ordentlig supporter er vel de som drar på kamp hver helg og støtter laget i med- og motgang. De to lagene jeg nevner er lag jeg liker veldig godt pga. måten de spiller på eller spillere. I Norge ser jeg på meg selv som en ordentlig supporter. Humøret mitt resten av uka har med hvordan Vålerenga gjorde de i kampen å gjøre. Jeg er ofte i dritthumør en hel uke om vi har hatt et skikkelig surt tap.

Lenke til kommentar

Større Enga-supporter enn Man. Utd. selv, av en eneste enkel grunn. Stedsfølelse. Oslo er en av mine yndlingsbyer i hele verden og Vålenga er mitt yndlingslag. Følger skremmende mye med på United, og gråter meg i søvn over store seiere eller bittre tap, men om Vålenga hadde møtt United hadde jeg såklart holdt med Enga :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...