Gå til innhold

Ting blir lettere i framtiden: Kriminalitet forsvinner ved enkle grep


Anbefalte innlegg

Hadde alle vært rike og hatt nok tilgang til ressurser som man trenger ville man ikke hatt problemer med krig og kriminalitet. Mennesket er i utgangspunktet godt, men når det er knapphet på ressurser og uro kan enhver gå over til den mørke siden. Før den tid at alle i samfunnet kan leve godt, kan man innføre noen enkle grep som forhindrer omtrent all kriminalitet.

 

Det er først og fremst penger som er kilden til kriminalitet i dagens samfunn. Man har jo i det siste lest om ransbølgen i sverige av banker og verditransport. Dette kunne vært unngått hvis man hadde et system på alle pengene som finnes i verden. Man kan se for seg at fremtidens kronestykker/sedler eller annet er alle unike, de har en egen DNA, i tillegg er DNAen bygget slik at man kan vite hele tiden hvor nøyaktig disse pengene befinner seg i verden. I tillegg er pengene registrert på den personen som eier dem, så hvis noen stjeler pengene dine eller fra en bank er de like langt fordi de er ugyldige hvis de prøver å bruke dem. Kun eieren kan benytte seg av dem.

 

Det samme systemet kunne blitt innført hos eiendeler over en viss sum som biler, klær.

 

Terrorceller og mafia osv ville lett blitt knekt ved at penger som ikke er dine, ikke kan brukes.

 

Til slutt vil man bruke et lignende system på mennesker. Man vil om 50 år se tilbake på 2008 med et smil at man ikke klarte å finne verdens mest ettersøkte person Osama Bin Laden på vår egen lille klode.

 

Var ikke dette smart?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man kan se for seg at fremtidens kronestykker/sedler eller annet er alle unike, de har en egen DNA, i tillegg er DNAen bygget slik at man kan vite hele tiden hvor nøyaktig disse pengene befinner seg i verden. I tillegg er pengene registrert på den personen som eier dem, så hvis noen stjeler pengene dine eller fra en bank er de like langt fordi de er ugyldige hvis de prøver å bruke dem. Kun eieren kan benytte seg av dem.

 

hvordan får du brukt disse pengene da?

Lenke til kommentar
Man kan se for seg at fremtidens kronestykker/sedler eller annet er alle unike, de har en egen DNA, i tillegg er DNAen bygget slik at man kan vite hele tiden hvor nøyaktig disse pengene befinner seg i verden. I tillegg er pengene registrert på den personen som eier dem, så hvis noen stjeler pengene dine eller fra en bank er de like langt fordi de er ugyldige hvis de prøver å bruke dem. Kun eieren kan benytte seg av dem.

 

hvordan får du brukt disse pengene da?

 

Du betaler for det du vil ha så går pengene over til butikken. Debit og kredit, enkelt.

Lenke til kommentar

Det første jeg tenker etter å ha lest første post er "hell no!". Hvis pengene mine til en hvertid skal vite hvor de er (i lommeboka som jeg har med meg) vet også pengene mine hvor _jeg_ er, og det liker ikke jeg.

 

En annen ting dette systemet ikke forhindrer er byttehandel, og jeg ser for meg at det kommer til å bli høyaktuellt i enkelte kriminelle miljøer.

Lenke til kommentar
Du betaler for det du vil ha så går pengene over til butikken. Debit og kredit, enkelt.

I og med at du har prøvd å lansert denne filosofien går jeg ut ifra at du vil forsvare den med nebb&klør. Men "løsningen" du nevner vil kunne føre til enda mer kontroll av individer som ellers har all sin rett til å bevege seg fritt. Det du tegner opp er nok en overflødig kontrollfunksjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...