Sindre Aleksander Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Har nå gått til innkjøp av et eVGA 8400GS 256MB GDDR2 jeg også, til litt testing. Blir spennende å se hvor langt kortet vil gå, både med og uten vmod. Hvor høy motstand har dere på vr'en på ~1.8v? Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 22. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2008 Mulig jeg dreit meg litt ut i dag. Har tidligere gjort denne (http://vr-zone.com/articles/VR-Zone's_PCI_Express_Current_Booster_Mod/3101-2.html) modden, i håp om at kortet skal klokke litt bedre. Så før i dag når jeg skulle game litt så dro jeg ut kontakten til modden, og erstattet skjermkort og hardisker. Fyrte opp pcen, men den hang seg i oppstart, eller den hang seg ikke, men den kom bare aldri videre i POST. Resatte bios og prøvde igjen uten noe hell. Satte tilbake 8400GS, men samme problem der. Når jeg fjernet kortetet så var det steikvarmt, helt sinnsykt. Tok fra hverandre alle delene, og under hovedkortet så jeg at dette hadde skjedd med modden min: Systemet ser forøverig sånn ut foreløpig: Lenke til kommentar
_sindre_ Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 ser ikke godt ut nei.. trist om noe annet enn skjermkortet er ødelagt da, koster jo ikke allverden med ett nytt slikt skjermkort eller to. Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Ser ut som om kabelen er borti to punkter på det øverste bildet. En genial mod forøvrig. Jeg har forøvrig gitt opp kortet mitt, med 450 maks på minne blir det ingen resultater, og setter jeg vmem over 2.4v så får jeg artifakts. Har kjøpt en PCIe extender, så kortet kommer høyere opp fra hovedkortet, og kommer denne i hus tidsnok skal jeg feste fasekjøleren på det. Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Får legge ut noen bilder: Straigh flush er aldri et bra tegn:- ) Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 (endret) Eg må få modifisert 8400gs. Det er eit Asus.. E det nokon som kan forklare meg, eg har aldri gjort sånt før Har vmodda VGPU... Får sjå om eg skal modde mem også.. Men først må eg få til litt betre kjøling til GPU. Endret 23. februar 2008 av tharshan Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Då har eg fått vmodda Vdimm også. Og alt ser ut til å funke Har fått E8400 i posten, men har ikkje fått ut pakken. Skal teste ka kortet klarer nå Må berre få laga til litt kjøling til kortet Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Dokke som har klokke kortet, ka er rekorden dokkas i 3dmark03? Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 8400gs kortet har plutseleg begynte å klokke dårleg... Nokon som har ide om ka det kan kome av? Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 8400gs kortet har plutseleg begynte å klokke dårleg... Nokon som har ide om ka det kan kome av? De fleste komponenter klokker dårlgere vis de er påført høy spenning over lang tid. Elektro(e?)migrasjon kalles det vel teoretisk. Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 2,07V... skada det heller...? BTW, har kjørt 2,7V gjennimkortet i 1 sek, og den virka endå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå