Gå til innhold

Overklokkingskonkurranse med 8400GS

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kongetråd :new_woot: Godt å se at gamle skills ikke har gått i glemmeboka.

Dersom spenningen 'hopper' så er det antagelig ikke riktig målepunkt.

Hvis det er induksjonsspoler på dette kortet så prøv å måle på den andre siden (av spolen). Billige DMM'er ikke særlige gode til lese varierende spenninger - de forsøker å finne gjenneomsnittet - ofte med galt resultat.

@Det Dvergiske Kaffebord - klarer du å starte det kortet med den cap-modden på?

Lenke til kommentar

Folkens: Slik jeg leser det så er klassene LUFTKJØLING og Anything goes. Ikke luft+vann og anything goes.

Luftkjøleklassen har lov til å ha vannkjøling på CPU, ikke GPU.

" 6) Classes will be Anything Goes and Air cooled gpu (air or water cooling on cpu)"

Om dette er opplyst før i tråden, beklager

Lenke til kommentar

Slik som jeg skjønner det i denne linken så går vann også greit. Uansett er mye morsommere med vann enn med luft!

Edit:

Hmm, det står faktisk ikke direkte at reglene ble endret. Men jeg mener i alle fall det er teit å skille vann og luft. En stor kjøleribbe m/ deltavifter er ikke mye dårligere enn vannkjøling. i alle fall ikke når det er snakk om en så kald gpu.

Endret av Det Dvergiske Kaffebord
Lenke til kommentar
Folkens: Slik jeg leser det så er klassene LUFTKJØLING og Anything goes. Ikke luft+vann og anything goes.

Luftkjøleklassen har lov til å ha vannkjøling på CPU, ikke GPU.

" 6) Classes will be Anything Goes and Air cooled gpu (air or water cooling on cpu)"

Om dette er opplyst før i tråden, beklager

Det er opplyst om før i tråden, men DDK sa at de hadde skiftet til Anything Goes og Air+Water på GPU.

Står sikkert senere i XS tråden.

Lenke til kommentar

Litt kjapp klokking i kveld (eller når jeg ser på klokka har det faktisk gått ganske mye tid :p) Kortet er utvilsomt utrolig morro å klokke. Det eneste som er kjipt som dere kanskje ser er at minnet ikke henger helt med i svingene.

Dette er bare ett kjapt utweaket resultat for å se hvor mye kortet ca klarer, mer kommer garantert senere.

Glem det jeg sa om ustabil spenning, kortet har stabil spenning selv under load. Det overvolter ca 0,02V under load, noe som er akuratt det samme som 8600GT. Mosfettene blir utrolig varme (noe som kanskje ikke er så rart på den spenningen jeg kjører gjennom kortet) så må slenge på noe kjøling der.

235218645152200cb4.png

Endret av Det Dvergiske Kaffebord
Lenke til kommentar
Close, but no cigar' :w00t:

Noen som vet om dette kortet har en Overvolt Protection krets?

Sigarene får vente til senere ;)

Vet ikke om de har OVP, prøvde opp til 2,0V på GPU i stad og det så ikke ut til at det stoppet der. Venter med høyere volt til litt senere, tviler egentlig litt på at det hjelper noe.

Er relativt fornøyd med kjern/shader-hastigheten min, men må fintune litt og se om det er noen mulighet for å skvise enda mer ut av de. Tror i alle fall shaderen har mer å gå på.

Lenke til kommentar

Da har jeg begynt, legger inn XP nå :- )

OT: Sitter å skriver på en MAC nå, føles ikke bra. Men dama trenger til noe skole opplegg, så da måtte jeg snekre sammen noen deler og legge inn Leopard. Gud hvor glad jeg er i windows, tar ikke en helg å få lagt inn :- )

EDIT: Ser ut som chipsetkjøleren ikke var så god, etter en straight flush under oppstarten får jeg ikke bilde lenger. Og dette på kun 1.7vgpu. Jaja, får demontere og se om jeg får vekket det igjen.

EDIT 2: It´s alive :- )

Endret av hifiking
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...