Ockham Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Ok folkens, jeg har nå kommet til punktet der jeg ønsker å kjøpe en bil. Følgende faktorer må tas i betraktning: - Bilen skal (helst) kjøpes i Nederland og importeres. Importen avhenger av slagvolum, hesekrefter, og vekt. Disse bør da holdes til et relativt minimum. Ellers er tips fra biler på det norske markedet også godt motatt! - Den må være trygg, tenker da på solid konstruksjon og airbag - Jeg må passe i den. Er nemlig 201 og spesielt lang i bena. Har allerede avskrevet en rekke biler fra Skodia Fabia til Golf til Mercedes E-klasse fra 1990 til VW Passat. Dette er den mest kompliserende faktoren. - Kan bruke rundt 80-90,000 på bilen. Hva tenker dere? Lenke til kommentar
eab Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Nå vet ikke jeg bruktbilprisene i Nederland, men mest sannsynlig er det ganske bak mål å importere en bil i den prisklassen. Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Du trenger en bil som er romslig nok til at du får plass til dine 201 cm bak rattet, samtidig som den er liten nok til å kunne importeres for maks 90 000 kroner? Det hørtes ut som en litt vanskelig oppgave egentlig. Kan ikke se for meg at det er noe særlig å spare på å hente inn en bil i den prisklassen framfor å kjøpe i Norge. Har du prøvd Nissan Maxima? Det er jo en bil som er noe større enn f.eks. Mercedes E-klasse, og de er ganske rimelige i innkjøp også. http://www.finn.no/finn/car/used/result?YE...pricehigh=99000 Lenke til kommentar
dsgf Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Har du noen erfaring med biler hvor du får plass til beina dine? Sånn for sammenlikningens skyld.. Kanskje Peugeot 607 eller 605 er stort nok? Lønner seg neppe å importere framfor å kjøpe her, men likevel.. Hvordan sitter du i f.eks Fiat Multipla eller Peugeot 806/807 eller Honda Jazz? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå