Gå til innhold

Kjøling av In-Win Midi Tower Kabinett

kenny480

Anbefalte innlegg

Hei.

Har nå bestilt meg en pc med dette oppsettet

med win vista home basic fra komplett:

In-Win midi tower EA-0013

Crucial DDR2 PC5300 2048MB CL5

MSI K9VGM-V Socket AM2

AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.3GHz Socket AM2

Sapphire Radeon HD 2400 PRO 256MB DDR2

Samsung Spinpoint 320GB S-ATA

CNet wireless-g PCI 54 Mbps

Tror jeg vil ha et problem med kjøling i og med at kabinettet ikke er i den dyreste klassen.

Er ikke sikker på hvor mange vifter det er installert, men hadde tenkt meg et par ekstra vifter.

Da lurer jeg på hvor mange vifter det er plass i kabinettet og hvor mange er nødvendig for å holde komponentene på en forsvarlig temperatur?

Har hørt noe om en bZerk vifte som er 250mm som man monterer i sidedøra. Kjøler denne da bra nok alene bortsett fra viften(e) som allerede er installert?

Og burde jeg bruke kjølepasta på f.eks PSU og GPU?

På forhånd takk for svar!

Edit: Har jo en svær vifte som jeg bruker i stua da.. Det hadde ikke vært mulig og bare skru av ene sidedøra og la vifta gå mot alle komponentene? :p

Endret av kenny480
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sånne enorme vifter er ikke så effektive som du skulle tro. Den har en slot for vifte helt bakerst, som ikke det er noe i, i alle fall..

Tror ikke det er noen flere slots inni.

Det er forøvrig et møkkakabinett, jeg kjøpte 12 sånne PCer til jobben (dog med en AMD 5600+). Såvidt jeg husker er det jo ikke hull til vifte i sidedøren, så da må du ut med metallsagen eller noe i den duren.

I utgangspunktet skal ikke kjølingen være noe problem, siden du kun har EN disk, et skjerkort som nesten ikke utvikler varme, og en prosessor som heller ikke blir så sinnsvakt varm.

Stock AMD kjøler er noe møkk forresten, sammenliknet med Intel sine stock-vifter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...