Gå til innhold

Xbox 360 pang sa det...

kim21

Anbefalte innlegg

Han sa ikke at det første han gjorde var å ringe brannvesenet. Hvis jeg hadde hatt en Xbox som hadde tatt fyr og brent opp halve TV-en min, hadde jeg ringt brannvesenet etterpå (ikke nødvendigvis 110).

Jeg ville ringt elektriker eller vaktmester for å forvisse meg om at det elektriske var som det skulle. Og hadde da fint klart å tenke ut at jeg da ville ha krav på erstatning av de produktene som tok skade.

La meg se; du ville heller ringe elektrikker etter en brann, fremfor å ringe brannvesenet for å få assistanse for å sikre at alt var ordnet?

Du innser vel at det er en logisk bris i argumentasjonen din?

1. hvem kommer kjappest

2. Hvem har kompetanse på branner

3. hvem kan komme etter at en har sikret seg at brannen er skikkelig slokket og alt ordnet?

Jeg ville ikke nølt med å ha ringt brannvesen først, og så ringt elektrikker/vaktselskap etterpå for å få assistanse med etterarbeidene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
La meg se; du ville heller ringe elektrikker etter en brann, fremfor å ringe brannvesenet for å få assistanse for å sikre at alt var ordnet?

Assistanse for hva da? Ulmebrann?

Du innser vel at det er en logisk bris i argumentasjonen din?

1. hvem kommer kjappest

Brannvesenet kommer kjappest. Men jeg tviler på at de rykker ut til en brann som allerede er slukket.

2. Hvem har kompetanse på branner

Brannvesenet har kompetanse på branner, og brannforebyggende arbeid. De har imidlertid ingen kompetanse som elektrikere, og driver heller ikke reparasjoner på det elektriske anlegget.

3. hvem kan komme etter at en har sikret seg at brannen er skikkelig slokket og alt ordnet?

Hvis Xboxen var skyld i brannen, og brannen er slukket, så er jo alt ordnet. Og brannvesenet sa jo at xboxen var skyld i brannen. Så hva annet er det sa som skal ordnes?

Jeg ville ikke nølt med å ha ringt brannvesen først, og så ringt elektrikker/vaktselskap etterpå for å få assistanse med etterarbeidene.

Det finnes jo de som går til legen fordi de har vondt i halsen også (sorry om jeg er spydig), men jeg ville altså ikke ha gjort det.

EDIT: Skriveleif

EDIT 2: HorePC!! Tok vekk det jeg svart dobbelt opp på.

Endret av DP Rusher
Lenke til kommentar
Gå rett til butikken du kjøpte, forklar problemet og krev å få med deg en ny konsoll hjem. Prøv å unngå at de skal sende den til reparasjon, noe de alltid prøver på, noe som blir vanskelig siden xboxen høres klar ut for bosset slik den er nå. Så rådet er altså å ta det opp med forhandler og få en ny...

Dette er en såpass uvanlig feil at jeg tror det blir helt umulig å gå veien utenom Microsoft. For all del, han kan godt gå å kreve en ny Elite på dagen, men responsen kommer neppe til å bli positiv.

ETA: XBox support

800 14 174

Endret av HaraldCL
Lenke til kommentar
..jeg tviler på at de rykker ut til en brann som allerede er slukket.

Dersom en ringer 110, men slukker brannen selv så vil likevel brannvesenet nærmest alltid komme og sjekke. Selvom en amatør tror at en brann er slukket vil de sjekke at varmen ikke har spredt seg under panel ol.

Lenke til kommentar

Jeg syns ikke at det var galt å kontakte brannvesenet. Dette var jo heller ingen kontrollert brann. Og brann som har kontakt med strøm, skal man også være forsiktig med å slukke selv.

Om du har forsikring, så ordner sikkert de opp i dette også. Men de krever sikkert rapport fra brannvesen/politi?

Dette problemet er veldig alvorlig, og det er viktig at Microsoft selv også får vite om dette.

Men åssen gikk det med tv'en? Ble det noen skader på den?

Kom med bilder om du har.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...