Gjest *TRÅDSTARTER* Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Ok, så skal jeg prøve å svare på alle nå. Hvorfor jeg putter toastjernet inni i kjølerommet, vel, når jeg tenker på det er det ganske dum ide. Dessverre er neststorebroren min, som er nokså hyggelig blitt et forbilde for meg. Han er også ganske smart. Han kom med en god ide han selv hadde brukt før, og sier at det er bra. Derfor gjorde jeg det, og tenkte ikke noe særlig på det. Hvorfor jeg sa til han at brødet sto framme er av tidligere årsaker. Han har mast ofte på meg når jeg har glemt noe, så derfor gjorde jeg det tilbake, bare at jeg tar det et par hakk roligere enn når jeg sier det til han. Han har også klaget på meg med at jeg aldri vasker opp "nuddelkjelen" når jeg har spist nudler, vel, jeg gjorde ikke det den gangen, men nå har jeg begynt med det. Dessverre er det slik at hver gang han tar nudler, så vasker han ikke opp kjelen! Man får jo veldig lyst til å si ifra da! Har ikke turt det enda, nettopp for å ikke lage bråk. Til dere som synes det var kult av han å hoppe på det hoppet, vel, her hjemme ble han tatt som en idiot. Blant "skigjengen" sa de han var dumdristig og hard. Du kan jo tenke deg å ta stor fart med bil med tau etter (midt på natten selvfølgelig) og hoppe på en brøytehau og fly fem meter opp i luften, for så å lande på ryggen...RESPEKT ALTSÅ! Herregud. ---- Tenker jeg prøver å holde meg langt unna han og ikke snakke med han i det heletatt. Kan bli litt vanskelig da jeg ofte er rundt han både i bakken (han er der på krykker å filmer) og andre steder. Lenke til kommentar
Gjest *TRÅDSTARTER* Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Har ikke spesielt lyst til å true han med kniv eller noe annet tull. Prøver vel mest til å få han til å skjønne at han er en dust som ikke klarer å prate uten om å slå... Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 (endret) hoppe på en brøytehau og fly fem meter opp i luften, 5 meter? yeah riight Det jeg hadde gjort var å trua han. Tatt en kniv eller noe lignende å truet han.... Det hadde ikke skremt han, bare morsomt det for sånne Kanskje dere bør passe på dere selv istedenfor å passe på hverandre? Og det er ikke rart han synes det er morsomt å plage deg når du klikker og slår i luften. Bruttern var sånn mot meg også, men det er mange år siden. Nå har du jo en innstilling i huet ditt om at han er forferdelig, og det gjør det ikke noe bedre. Du virker ikke noe bedre selv heller. Umodne begge to, hadde jeg vært mordi hadde jeg ikke brydd meg jeg heller. Det går seg sikkert til når dere begge forstår hva dere gjør galt Vil heller ikke kalle det "vold", siden jeg er ganske så sikker på at det aldri har skadet deg Endret 5. februar 2008 av PepsiCo Lenke til kommentar
Gjest *TRÅDSTARTER* Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Alle som sto rundt sa at det var 5 meter (fra toppen av svevet til bunnen bakken, altså ikke fra hoppkanten), dessuten filmet de det... Jeg føler meg iværtfall litt bedre enn han. Jeg tyr iværtfall ikke til vold! Det kan foresten kalles vold, man snakker om å slå en som ligger nede (er ikke dette vold?). Dessuten prøvde jeg ikke å få han til å klikke, BORTSETT fra da jeg sa ifra om brødet noe jeg følte jeg bare måtte da han gjør det mot meg hver gang jeg glemmer noe. Jeg snakket hele tiden med en rolig stemme helt til det klikket for meg da han brukte dårlig sportsånd med å slå og rope. Det er vanskelig å forklare situasjonen med ord, men i mine øyne så var jeg den som prøvde å ikke lage bråk. Det var han som dro det videre fra da jeg sa han kunne bruke toastjernet. Jeg lot meg jo tråkke på, men det får være grenser. Lenke til kommentar
Camron Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 2 ting jeg ikke forstår: Dårlig sportsånd? SPORTSånd? Hvilken sport snakker du om? Hvorfor plager det deg at han sitter i "sallongen"? Virker som du er veldig fokusert på hva storebroren din gjør feil, nesten som om du bygger opp ett hat mot han. Lenke til kommentar
Gjest *TRÅDSTARTER* Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Den ligger på facebook. Skal se om jeg finner den på youtube... Lenke til kommentar
Gjest *TRÅDSTARTER* Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Den var ikke å finne på youtube, og det er sikkert en grunn til. Legger han den ikke ut der er det sikkert på grunn av at han ikke vil vise den frem til andre. Kan si så mye som at du kan søke på "handrail bail" og finne en video av han. Bevis på at han iværtfall kjører på ski, hvis du tror jeg skulle lyve om noe sånt. Lenke til kommentar
Gjest *TRÅDSTARTER* Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Ordet sportsånd brukte jeg fordi det var det jeg sa når jeg snakket til han, noe han begynte å le av. Mente vel heller feig som slår isteden for å si at han har feil. Lenke til kommentar
Schjellin Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Moren din bryr seg ikke? Gogo, prøv og bank han. Gjør det alltid med søstra mi som er 18 når hun er "voksen".. Lenke til kommentar
eskhyo Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 (endret) Jeg er en storebror selv, og ser at trådstarter er en liten plageånd, men storebroren din skal heller ikke ty til vold, det er og galt. Jeg er ganske sikker på at storebroren din innerst inne er litt usikker på seg selv. Du nevner for eksempel dårlige karakterer. Han tyr til vold fordi det er den eneste måten hvor han føler at han har overtaket på deg, og han er veldig lei av at du alltid prøver å motarbeide ham. Skal du løse dette sier du for det første aldri noe til ham om at han er usikker. La han vinne litt diskusjoner, snakk med ham om litt vennskapelige ting og gi ham litt komplimenter. Han strever med å føle seg anerkjent av sine yngre brødre, og føler seg utenfor siden du og mellombroren din rotter dere sammen. Hele problemet ligger i at han som eldste sønn føler seg mindreverdig og underlagt og bare har en måte å hevde seg på, nemlig volden. Forsvinner den følelsen, slutter volden momentant. Jeg lover deg. Edit: Og tyr du til vold mot ham kan jeg garantere deg at han begynner å planlegge en voldsom hevn på deg. Endret 5. februar 2008 av eskhyo Lenke til kommentar
Gjest *TRÅDSTARTER* Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Hvorfor det plager meg at han har okkupert sallongen? Hver gang jeg kommer dit for å se på TV å slappe av er han der med pcen sin. Han har på en måte etablert seg. Alt ser bomba ut. Møblene står skjevt, aviser flyter, videokamera, mus, tallerkener, glass, bærbarpc og ledninger ligger der. Sallongbordet er fullt av dritt. Åssen ville du likt deg hvis du skulle slappet av i alt det rotet? Lenke til kommentar
eskhyo Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Les mitt forrige innlegg. Og angående salongen så skal den kommunikasjonen gå gjennom din mor. Du kommer ingen vei med å si det til ham selv. Få mora di til å ta initiativ til å gi ham en annen plass å være med PCen. F. eks. kan hun kjøpe en datapult til rommet hans. Lenke til kommentar
Gjest *TRÅDSTARTER* Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Jeg er en storebror selv, og ser at trådstarter er en liten plageånd, men storebroren din skal heller ikke ty til vold, det er og galt. Jeg er ganske sikker på at storebroren din innerst inne er litt usikker på seg selv. Du nevner for eksempel dårlige karakterer. Han tyr til vold fordi det er den eneste måten hvor han føler at han har overtaket på deg, og han er veldig lei av at du alltid prøver å motarbeide ham. Skal du løse dette sier du for det første aldri noe til ham om at han er usikker. La han vinne litt diskusjoner, snakk med ham om litt vennskapelige ting og gi ham litt komplimenter. Han strever med å føle seg anerkjent av sine yngre brødre, og føler seg utenfor siden du og mellombroren din rotter dere sammen. Hele problemet ligger i at han som eldste sønn føler seg mindreverdig og underlagt og bare har en måte å hevde seg på, nemlig volden. Forsvinner den følelsen, slutter volden momentant. Jeg lover deg. Edit: Og tyr du til vold mot ham kan jeg garantere deg at han begynner å planlegge en voldsom hevn på deg. Jeg kjenner meg ganske godt igjen i det du skriver her. Egentlig er ikke neststorebroren min sånn som rotter seg sammen mot andre, men han støtter det han står for (ang. ideen med toastjernet). Utallige ganger jeg og neststorebroren min har kranglet, men på et mer diskusjonsnivå. Skal holde meg langt unna han tenker jeg. Får se hvor lenge det går. Lenke til kommentar
Gjest *TRÅDSTARTER* Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Les mitt forrige innlegg. Og angående salongen så skal den kommunikasjonen gå gjennom din mor. Du kommer ingen vei med å si det til ham selv. Få mora di til å ta initiativ til å gi ham en annen plass å være med PCen. F. eks. kan hun kjøpe en datapult til rommet hans. Jeg har kanskje ikke nevnt det, men jeg har aldri sagt til han at han okkuperer sallongen, men når neststorebroren min tar det opp støtter jeg han litt. Problemet er vel at han har et helt eget rom med TV, seng OG databord. Vet egentlig ikke hvorfor han ikke benytter seg av det heller. Jeg kunne godt tenke meg å ha den pulten. Lenke til kommentar
eskhyo Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Jeg skriver ikke AT han rotter seg sammen med deg, men at storebroren din FØLER det som om han blir motarbeidet av alle i familien. Det skaper bare dårlig stemning å holde seg borte fra ham. Prøv heller den alternative måten jeg skrev om der du prøver å være litt kameratslig med ham i stedet for broderlig. Gi ham litt komplimenter og gi ham rett en gang i blant selv om du innerst inne føler at det er galt. Slik gjør man jo med kamerater. Lenke til kommentar
Gjest *TRÅDSTARTER* Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Jeg skriver ikke AT han rotter seg sammen med deg, men at storebroren din FØLER det som om han blir motarbeidet av alle i familien. Det skaper bare dårlig stemning å holde seg borte fra ham. Prøv heller den alternative måten jeg skrev om der du prøver å være litt kameratslig med ham i stedet for broderlig. Gi ham litt komplimenter og gi ham rett en gang i blant selv om du innerst inne føler at det er galt. Slik gjør man jo med kamerater. Ok, jeg skjønner. Var egentlig venn med han før dette skjedde, så, har egentlig ikke veldig lyst til å prøve igjen. Har på en måte lyst til å være borte fra han, og vise han at jeg faktisk betyr noe for han. Hva ville du gjort i mitt tilfelle? Sett at du skulle bruke toastjernet, alle måter kunne benyttes. Kanskje jeg lærer litt også.. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Det at du MÅ legge brødskiva i toastjernet for å spare 10 sek neste dag er jo bare idioti. Du bruker lenger tid på å varme opp et jern som holder 4 grader vs 21 grader, så det der er jo din egen skyld. Jeg leste ikke mer, så jeg kommenterer ikke mer heller... Lenke til kommentar
aspic Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Trådstartar har allereie beklaga den der "toast" episoden, og lært av sine feil. Er vel ikkje vits i å kommentere den meir no. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Trådstartar har allereie beklaga den der "toast" episoden, og lært av sine feil. Er vel ikkje vits i å kommentere den meir no. Som sagt, har ikke lest mer... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg