J@cob Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 (endret) Klassen min (2mk) lager en avis. Siden jeg er klassen sin uofisielle fotograf, med den eneste som har en interesse for dette, falt oppgaven å ta framsidebilde til meg. Hipp hurra! Til slutt valgte jeg å ta bilde av en jeg har skrevetet en sak om: En up and rising lokalfotograf, som nylig var i USA og kjøpte et Hasselblad (!) Når jeg skulle ta bildet, var han kul nok til å si: "Skal du ta bildet med det?", mens han pekte hånlig på mitt 400D med en utslitt 70-200mm. "Ta heller mitt", jeg trodde jeg skulle komme i buksenene mine av glede, men nok om det. Bildet er mitt første portrettbilde i studio, så tilbakemeldinger ønskes. Avisen heter "Spiren", og handler om ungdommer i Sogn som har fått ting til (e.g undomsbedrifter, eller folk som har gått sin egen vei her i livet, og fått det til å klaffe.) Derfor holder han en plantespire i hånden. Slakt i vei, bare unngå halaal. Jeg vil ha hodet i behold slik at jeg kan ta kritikken til ettertanke. Endret 4. februar 2008 av J@cob Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Kult at du fikk prøve et Hasselblad! Synes "spiren" blir litt bortgjemt og anonym inni hånda til modellen. Tenker det kanskje hadde vært bedre hvis han ikke hadde hatt noen hånd over. Fingerene på høyre hånd er også litt i veien. Men god idé. Savner bare at hovedmotivet skal bli mer fremtredende. I hvertfall det jeg har fått inntrykk av, ettersom avisen heter "spiren". Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 4. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2008 (endret) Kult at du fikk prøve et Hasselblad! Synes "spiren" blir litt bortgjemt og anonym inni hånda til modellen. Tenker det kanskje hadde vært bedre hvis han ikke hadde hatt noen hånd over. Fingerene på høyre hånd er også litt i veien. Men god idé. Savner bare at hovedmotivet skal bli mer fremtredende. I hvertfall det jeg har fått inntrykk av, ettersom avisen heter "spiren". Jeg er helt enig, dessverre var det ikke lett med den speileffekten, samt en del småstress fra min side. Dette var det eneste bilde som ble noenlunde skarpt, heldigvis redder vi det hele, iom. at modellen selv har fått hele to sider i avisen og er ganske relevant. At han holder selve spiren blir en dobbelteffekt. Fingeren i hånden gir og et slaks inntrykk av at han 'pleier', med spiren. Han var en elendig modell, og satt som en steinstatue på alle de andre. Det så bare platt ut Endret 4. februar 2008 av J@cob Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 (endret) Vet ikke om det er sånn kritikk du er ute etter, men det likner veldig på et typisk bilde i et sånn hefte for psykiske problemer. Grått og dystert, og en gutt som ikke har andre ting å forholde seg til enn å leke med blomster. Men det avhenger såklart av settingen bildet er i. Men må si at det var et fint bilde. Bra lyssetting og kult med fargene. Hvis jeg var deg, ville jeg tatt blur på ansiktet og hendene hans, såvel som på kroppen, og prøvd å endre litt på fargene på blomsten så den kom litt mer i sentrum. Litt kraftigere grøn og rødt, ville nok gjort seg!=) Lykke til! -Emil EDIT: Så at Ice hadde nevnt noe av det samme som meg før Endret 4. februar 2008 av conflict Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Ser for meg at han hadde holdt begge hendene frem og holdt spiren. Da hadde denne kommet mer i fokus. Et annet alternativ kunne vært en hånd i profil, hvor man ser spiren ligge i hånden. Når har vel du egentlig gjort shooten din, men ideer til neste gang kanskje Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 5. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2008 Ser for meg at han hadde holdt begge hendene frem og holdt spiren. Da hadde denne kommet mer i fokus. Et annet alternativ kunne vært en hånd i profil, hvor man ser spiren ligge i hånden. Når har vel du egentlig gjort shooten din, men ideer til neste gang kanskje Yupp! Skal ta det til etteretning, takker for tips Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå