Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ny PC, nix nada gaming!

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg holder på å bygge ny pc, men jeg har fått et problem. Her er oppsettet:

AMD Phenom 9600

4 GB Crucial BallistiX

MSI K9A2 (790FX)

1200W PSU (Chieftec Super Series)

Men da jeg fremdeles ikke har fått grafikkortet jeg bestilte, må jeg bruke mitt gamle X800GT.

Det funket relativt fint i den gamle PC-en med Athlon 3500, men her så sliter det litt mer...

Altså... Så lenge jeg er i Windows (Vista Ultimate), så er alt OK, men når jeg starter et spill, så henger det seg. I Portal krasjer det så fort portalen viser seg, og i COD4 så krasjer det rett etter at første brett er lastet (ps: noe ganske snedig er at når jeg trykker CTRL-ALT-DEL, så fortsetter spillet i bakgrunnen (hører lyd/dialog), men når jeg hopper tilbake til spillet, så står alt bom fast!).

I 3DMark '05 funker maskinen (får sånn ca 3200 poeng, og det er vel ganske vanlig med et slikt kort), men altså ikke når jeg skal prøve å spille...

Har prøvd en drøss med drivere, og tatt ut og satt inn minnebrikker (1 GB av gangen), men det ser ikke ut som at noe hjelper.

Kan det være at prosessoren krever mer av grafikkortet???

Siden jeg må sitte med dette kortet til Amentio får r*** i gir og sender ut kortet mitt, så hadde det vært kjekt å få fikset problemet!

Alle forslag mottas med et stooort takk!!! :)

Endret av _powerade_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har samme proplem selv. Når jeg bruker Vista (Ultimate, 64-bit)

Kommer det opp en beskjed nede i hjørnet når det skjer?

Hvis det er tilfelle så er det driveren som restarter seg. Dette er et problem som er ganske vanlig på Vista med Geforce kort...

Jeg fant ingen løsning... Så min midlertidige løsning til SP1 kommer (og forhåpenligvis retter problemet), er Windows XP ;)

Bare å søke på Google, masse folk som klager på det samma... Jeg har prøvd de fleste forslaga jeg har kommet over, uten hell :thumbdown:

Endret av MADGamer
Lenke til kommentar

Lurer litt på om x800 kortene har en utløpsdato elns.. Mitt x800 gto sliter litt nå det og.. Funker greit på stock clock med temp på 40 grader, ca 50 grader load.. Kjører jeg kortet opp kommer det artifacts og møkk.. Har en og annen suspect restart der det ikke kommer noen feilmelding i hendelsesliste. Da er det som regel et hw problem..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...