Gå til innhold

Kjøpe Tamron på ebay

Anbefalte innlegg

Fant dette tilbudet på ebay. Vi snakker her om to Tamron linser, en vidvinkel 28-80mm f/3.5-5.6 Aspherical AF Lens og en telefoto AF 75-300mm f/4.0-5.6 LD Macro Autofocus Lens til den latterlige prisen: 83pund (+13i frakt.) Er dette et dårlig kjøp, eller burde jeg med min begrensete lommebok hoppe rett på?

takker for svar, er usikker om dette er en god investering eller ei.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Disse linsene koster ca 1000,- pr stk i norske butikker, så prisen er jo ca det halve, inkludert porto.

Om du kalkulerer inn mva på 25%, så er jo fortsatt 1300,- ett godt kjøp.

Hvor gode linsene er, aner jeg ikke, men vanligvis er kvaliteten proposjonal med prisen.

Lysstyrken er tilsvarende det typiske kit-linsene, og det er vel helt greit ute, og inne med blitz.

Av alternativer vil jeg nevne Tamron sin 18-250 til ca 3200 i Norge, eller ca 2200,- på eBay.

https://prisguiden.no/product.php?productId=73615

Dette er en linse som har fått mye god omtale, og om du reiser på tur, vil du klare deg med 1 linse, og er jo litt mindre å bære på. Antar også at den jevnt over er bedre over det meste av zoom-området.

Til info, 18-250 er også en linse som Pentax har satt sitt navn på og selger under eget navn. Jeg ser det som en anerkjennelse..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...