Gå til innhold

Geforce 8800GT - Strømforsyning

Anbefalte innlegg

Ok... Jeg tror jeg har dummet meg litt ut ved kjøp av PC.. Jeg tenkte ikke på at et skjermkort trenger egen type kontakt, så jeg kjøpte en PSU jeg syntes passet. Den hadde ikke PCI-Express 6-pin utgang. Bare vanlige plugger 4-pin.

Men med skjermkortet følgte det med en kabel med to innganger for 4-pin til en 6-pin. Nå trenger bare kortet mitt en PCI-Express, så jeg regner med at det går å bruke den?

Og så skjønner jeg ikke helt det med to 4-pin på en kabel.... Det går to slike kabler med to 4-pin kontakter på hver kabel.. Kan jeg bruke to på samme kabel og koble de til den overføringskabelen?

Når jeg leser igjennom nå så ser jeg at det er omtrent uforståelig, men jeg har ikke peiling på hvordan jeg skal utrykke meg bedre... Har ikke skikkelig peiling på slikt. Første PC jeg bygger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er en solid strømforsyning i den prisklassen :). Det er 24 pin's ATX connector på denne strømforsyninga som du kan splitte til 20 pin.

Da er det vel bare å koble til den adapteren 2 stk molex kontakter (ja begge skal kobles til) om du ikke allerede har gjort det.

Lenke til kommentar

Hæ? :hm:

Jeg forstår ikke slikt teknisk språk....

Altså:

1) Er det en god strømforsyning? Jeg trodde først jeg hadde fått en dårlig en jeg...

2) Den 24 pin adapteren er allerede splittet tror jeg.. Ut av strømkabelen, i samme remse (de er klipset sammen) går det to kontakter, i tillegg til en Sata, fire 4-pin (er det molex?) og en sånn firkantet 4-pin som skal til cpu'en går det to sånne ATX kontakter. Den ene er lang, og den andre er firkantet 4-pin som cpu tilførselen. Betyr dette at den er splittet?

3) Molex, er det de 4-pin kontaktene?

._____

|OOOO|

Hva betyr det å splitte atx koblingen? Skal jeg ungå å koble til den firkantede 4-pin som er vedsidenav den lange ATX koblingen? (Som mest sansynlig er 20 pin.. Den dekker ikke hele pluggen på hovedkortet hvis jeg ikke har i den 4 pin'en.)

*Memo til meg selv.. Lær om strømforsyningsutrykk.*

Lenke til kommentar

1) Er det en god strømforsyning? Jeg trodde først jeg hadde fått en dårlig en jeg...

Svar: Solid strømforsyning til den prisklassen ja :)

2) Den 24 pin adapteren er allerede splittet tror jeg.. Ut av strømkabelen, i samme remse (de er klipset sammen) går det to kontakter, i tillegg til en Sata, fire 4-pin (er det molex?) og en sånn firkantet 4-pin som skal til cpu'en går det to sånne ATX kontakter. Den ene er lang, og den andre er firkantet 4-pin som cpu tilførselen. Betyr dette at den er splittet?

Svar: Den firkantede 4-pinen som du kaller det er en p4 kontakt. den skal i hovudkortet. Molex er en vanlig rektangelforma 4 pins ja. 20/24 pins kontakten går an å splitte slik at den skal passe hovudkort med både 20pins atx kontakt og 24pins. den 4 til overs bare lar du ligge, for du hadde vel 20pins i hovedkortet?

3) Molex, er det de 4-pin kontaktene?

Svar: Jepp :)

EDIT: ang. skjermkortet...du bruker overgangen med 2 molex'er(4 pins)

Endret av zaltmann
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Bumper denne istedet for å lage ny. Den strømforsyningen var vist ikke god nok til oppsettet. Den leverte bare 18A på 12 Volten, mens kortet trengte minst 20A, og helst over 24A.

Tar en Corsair VX 450 W en XFX 8800 GT og Core 2 Duo E4500 2.2GHz?

Kontaktet XFX og de sa jeg burde ha en 500W med minst 24A på 12 volten. Men holdet det med en 450W? Jeg kommer jo ikke over 300 W med maks load i de kalkulatorene rundt på nettet...

Lenke til kommentar
Bumper denne istedet for å lage ny. Den strømforsyningen var vist ikke god nok til oppsettet. Den leverte bare 18A på 12 Volten, mens kortet trengte minst 20A, og helst over 24A.

Tar en Corsair VX 450 W en XFX 8800 GT og Core 2 Duo E4500 2.2GHz?

Kontaktet XFX og de sa jeg burde ha en 500W med minst 24A på 12 volten. Men holdet det med en 450W? Jeg kommer jo ikke over 300 W med maks load i de kalkulatorene rundt på nettet...

Ja, du vil kunne drive det oppsettet på den strømforsyningen, men som alle her på forumet er enig om, så er en litt (for)stor strømforsyning alltid å anbefale.

Ville sett på Corsair VX 550/650 eller HX 520/620.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...