Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

skal ein ta ut tråden når ein har sydd?

Schnell

Anbefalte innlegg

for 3 månadar sidan sydde eg 5 sting i beinet, men legen sa ingenting om at eg skulle kome tilbake ( dt var ikkje fastlegen eg var hoss assa, men ein eller anna dude sidan eg skada meg på skulen) . difor har eg ikkje gjort noke og har sting i fortsatt, men no seier plutseleg far min at eg ikkje skal ha i stinga, men då seier eg: kvifor skulle eg berre få tråd i huden for så å ta den ut igjen?

eg har ikkje vondt eller noke i den, så er det farleg om eg berre let tråden sittje i? legen sa jo ikkje noke om det. noken som har erfaring, eller veit?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis det bare er sydd i huden, og stingene ikke viser tegn til å resorberes: Da kan det være på tide å trekke dem ut ja. Ved sying i dypere vev brukes ofte reorberbar sutur (tråd), med i huden er det mest vanlig med sting som skal taes ut. Er de veldig overfladiske?

Lenke til kommentar

de skal ikke sitte der for evit og alltid hvis det er det du lurer på, noen uker er vel oftest nok til at de kan tas ut mener jeg å huske, hos meg ihvertfall

du får nesten google hvorfor du får stingene, orker ikke forklare det, du får tenke godt etter, så kanskje du kan finne ut av hvorfor du fikk sting helt selv...

kan de hatt noe med ett stort åpent sår som de lukket igjen kanskje, eller var det bare pynt?

edit: man kan fjerne dem selv også, jeg gjorde det en gang, gikk smertefritt utenom med 2 av stingene som var blitt noe betent og gjorde VELDIG vondt å ta ut.

Endret av aklla
Lenke til kommentar
Hvis det bare er sydd i huden, og stingene ikke viser tegn til å resorberes: Da kan det være på tide å trekke dem ut ja. Ved sying i dypere vev brukes ofte reorberbar sutur (tråd), med i huden er det mest vanlig med sting som skal taes ut. Er de veldig overfladiske?

Man bruker ikke "absorable" tråder for cutaneus suture. :closedeyes:

Sørg for at du smøre godt med jodløsninger eller alkohol, rundt stedet, før du fjerner stingene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...