bevee Skrevet 4. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 4. februar 2008 Hvor lenge tror dere en cpu klarer seg uten kjøleviften? Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 4. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 4. februar 2008 Vil variere fra CPU til CPU. Hadde ikke gidda å prøve. En moderne prosessor vil mest sannsynlig trottle etter noen sekunder og skal vel slå seg av litt etter det. Lenke til kommentar
bevee Skrevet 4. februar 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 4. februar 2008 Vil variere fra CPU til CPU. Hadde ikke gidda å prøve. En moderne prosessor vil mest sannsynlig trottle etter noen sekunder og skal vel slå seg av litt etter det. Okei! jeg har en e8400. Hovedkortet mitt klarer ikke å takle denne prosessoren uten nyeste bios. Den får jeg ikke installert, siden cpuviften ikke går Ergo : Jeg trenger en gammel 775 prosessor for å få gjort dette. Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 4. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 4. februar 2008 Tror du må forklare! Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 4. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 4. februar 2008 øh, kortet starter vel ikke fordi cpu vifta ikke går, men for at den ikke støtter cpuen? Lenke til kommentar
Kjetil_hp Skrevet 5. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 5. februar 2008 Sett inn den gamle CPU'en, oppgradere til nyeste BIOS versjon, så sett inn E8400 igjen. Og sørg for all del for at viften er aktiv! Det har ingen ting med BIOS å gjøre. Lenke til kommentar
bevee Skrevet 5. februar 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. februar 2008 Sett inn den gamle CPU'en, oppgradere til nyeste BIOS versjon, så sett inn E8400 igjen. Og sørg for all del for at viften er aktiv! Det har ingen ting med BIOS å gjøre. Det jeg fikk beskjed om på netshop var : "Biosen "støtter" ikke din proessor, og det er et kjent fenomen at viften fusker. Skaff deg en gammel 775 prosessor slik at du får oppgradert bios. Sett så i din e8400" Var litt slurvete ved forrige formulering Lenke til kommentar
_Xorcist Skrevet 5. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 5. februar 2008 Jeg kjører E8400 uten vifte med denne kjøleren. Det fungerer helt fint, stock hastighet og vcore gir 59 grader etter noen timer på max load. I BIOS har jeg satt CPU Fan til ignore slik at hovedkortet ikke bryr seg om at ikke det finnes noen CPU-vifte. Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 5. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 5. februar 2008 Er ikke noen andre plasser du kan koble til cpu kjøler da? blir jo egentlig det samme hvor den får strøm ifra, men hovedkortet vil nok klage på at det ikke finner noe cpu vifte.. men når du bare skal flashe bios bør det da gå greit. Lenke til kommentar
bevee Skrevet 7. februar 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. februar 2008 Er ikke noen andre plasser du kan koble til cpu kjøler da? blir jo egentlig det samme hvor den får strøm ifra, men hovedkortet vil nok klage på at det ikke finner noe cpu vifte.. men når du bare skal flashe bios bør det da gå greit. Har oppgradert BIOS, og nå funker alt helt flott Lånte meg en eldre 775 prosessor, og da funka vifta! Fiksa biosen med det, og bytta tilbake til min e8400. Works great Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 8. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 8. februar 2008 Bra at det ordnet seg da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå