Mukhia Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Vet det er noe jeg bommer på. Fikk skjermen for 1 måned siden (samsung syncmaster 2232BW), og plages med at skriftene er litt uskarpt "blurry" på en måte. Samme skjer når jeg spiller wow i windowed mode. Tekstene blir uskarpt. Det er så uskarpt at jeg trenger briller for å kunne lese tekstene, ikke at jeg trenger de egentlig , men dere skjønner hva jeg mener. Det hender bare med tekstene, bildene ser fantastisk ut. Jeg vet det er noe jeg bommer med innstillinger. Noen tips? Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Resette skjermen eller har det alltid vært slik? Lenke til kommentar
Mukhia Skrevet 4. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2008 Altså det har ikke alltid vært slikt. Og det er ikke alle tekster som er umulig å lese. Men det hener at det er noen. Spessielt på skrive bordet, ms word, wow...steam. Lenke til kommentar
Magic Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Du passer på at du kjører skjermen i native oppløsning? Lenke til kommentar
Mukhia Skrevet 4. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2008 1152x864 og 75hz. Det hjalp når jeg skrudd opp mer på sharpness men føles litt ekkelt enda men mye bedre. Native oppløsning? forklar for meg, ekke så flink med slike ord. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 1152x864 og 75hz. Det hjalp når jeg skrudd opp mer på sharpness men føles litt ekkelt enda men mye bedre. Native oppløsning? forklar for meg, ekke så flink med slike ord. Klart det blir "uskarpt" med den oppløsningen. Det er 1680 x 1050 som er nativ oppløsning. Oppbyggingen av LCD skjermer gjør at de bare er skikkelig skarpe ved den native oppløsningen, oppløsninger som er lavere vil bli uskarpe og oppløsninger over vil som oftest ikke virke. Så still opp til 1680 x 1050 du, så blir det bra. Nativ oppløsning er den oppløsningen skjermen er laget for. Lenke til kommentar
Mukhia Skrevet 4. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2008 Er enig med hva du sier, men alt blir så smått på skjermen :o... Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Er enig med hva du sier, men alt blir så smått på skjermen :o... Hvor langt unna sitter du da (1 meter). Selv har jeg to stk 20'' på 1400 x 1050 samt en 14,1'' bærbar med samme. Lavere oppløsning hadde vært håpløst for min del. Som nevnt - rimelige LCD skjermer fungerer kun skikkelig på nativ. Men du kan justere på skriftstørrelsen - som hjelper noe, regner med at du har XP. Høyreklikk på skrivebordet, velg Egenskaper. Velg Instillinger for skjerm. Velg avansert. Under Generelt, velg PPT-instilling (egendefinert) Derfra og inn forstår du hva du skal gjøre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå