Gå til innhold

BK: tulipan mot lys bakgrunn

ferik

Anbefalte innlegg

ikke spesielt orginalt bilde, men ønsker kritikk på bildet. jeg klarer ikke helt å bestemme meg for hvilken bakgrunns farge jeg skal bruke. ellers er det noe annet jeg kunne redigert/gjort bedre under bildetakning?

post-55329-1202157454_thumb.jpg

EDIT: glemte EXIF:

brennvidde: 100mm

blender: f4.0

ISO: 400

lukketid: 1/200

Endret av ferik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fin komposisjon forsåvidt, og det er behagelig å se på. Savner litt mer spennende lys fra f. eks blits, slik at motivet blir litt mer fremtredende. Bakgrunnen kunne gjerne vært litt lysere, for å øke kontrastene i bildet. Ellers god fokus og grei komposisjon som sagt.

EDIT: Prøvde meg på redigering i PS, og fiksa noen adjustment layers. Synes bildet ble mer spennende, konstrastrikt og mer interessant.

Endret av IceFox
Lenke til kommentar

jeg prøvde å ikke overdrive kontrastene, men jeg ser nå at jeg har gjort altfor lite. det ble mye mer futt i bildet med den redigeringen du har gjort. bildet er tatt med blits, men jeg kjørte blitsen gjennom to lag bakepappir for å få litt mykere lys...

Lenke til kommentar
jeg prøvde å ikke overdrive kontrastene, men jeg ser nå at jeg har gjort altfor lite. det ble mye mer futt i bildet med den redigeringen du har gjort. bildet er tatt med blits, men jeg kjørte blitsen gjennom to lag bakepappir for å få litt mykere lys...

Tror du kunne kjørt på med litt eksponeringskompensasjon på dette bildet. Da hadde du landet nærmere IceFox sitt bilde. Bare et lite fototeknisk tips.

Ellers er bildet fint. Deilige kurver!

Lenke til kommentar
Hva er det som er gjort på bildet for å få så livlige farger, prøvde å øke kontrasten, men d hjalp ikke så mye...
Jeg brukte først levels på hver kanal, deretter en svak justering av curves før jeg justerte opp fargemetningen en del (saturation) for å få dette resultatet:

post-7280-1202219042_thumb.png

Det er ikke så sterke farger som IceFox fikk, men jeg synes nesten hans var i overkant også... Dersom du justerer på mellomtonene (den midterste spaken i levels) i grønt og blått, kan du lett hente ut noe nærmere IceFox sin variant, dersom du likte det, slik:

post-7280-1202219373_thumb.jpg

Endret av k-ryeng
Lenke til kommentar

Jeg likte faktisk at det første bildet var litt nedtonet og hadde en varm fargetone, de andre bildene gjorde motivet kjedelig og hardt.

Ellers er jeg litt i stuss når det kommer til bladet nederst. Hadde det vært fjernet, hadde nok ikke bildet vært like fint, men jeg syns også det blir kuttet av for brått.

Endret av psilocybe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...