danilovic Skrevet 8. januar 2002 Del Skrevet 8. januar 2002 Skal legge inn stillegående prosessorkjøler nå, men så ble jeg litt i tvil om det er vits: Fra før har jeg Gainward GF2 ti 450 med original kjøler, og Aopen HQ45 med original PSU. Bråker disse får mye til at det er vits i å bytte prosessorkjøler? Lenke til kommentar
vwalle Skrevet 8. januar 2002 Del Skrevet 8. januar 2002 AMD er best mener jeg! (kjøp en 80mm vifte så får ikke du støy) jeg har ATI 8500 er stor fornøyd med det men tror jeg vilee kjøpt GF 3 TI 500 hvis jeg har hatt MYE penger Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 8. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2002 Den signaturen var bare for spøk da :wink: Du vet; den eviglange diskusjonen... Men så var det det med kjølere... Lenke til kommentar
[LOST]Snik Skrevet 8. januar 2002 Del Skrevet 8. januar 2002 Eg har og eit Aopen med orig PSU, og den bråkar ein heil del. GF-viftene har og ein tendens til å bråke litt, så om du skal bytte kjølar bør du nok bytte vifta i PSU'en og på skjermkortet også. Lenke til kommentar
khosethl Skrevet 8. januar 2002 Del Skrevet 8. januar 2002 Bør og kunne osv. Alle må vel være enig i at hvis man bytter fra de fleste OEM kjølere til f.eks en Zalman går støyen ganske mye ned Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 8. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2002 Jeg vil ha en PC hvor jeg nesten ikke hører lyden, men samtidig vil jeg ikke bruke en formue på det. Det er jo bare bakgrunnsstøy :wink: Lenke til kommentar
rolfhansen Skrevet 8. januar 2002 Del Skrevet 8. januar 2002 Tror nok støyen fra HD, PSU og GPU vil støye mer enn cpu hvis du bytter til en stillegående kjøler (e.g. Zalman).. Bytt ut PSU til en Enermax, sett på en Zalman GPU kjøler på skjermkortet.. Da blir den stillegående. Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 8. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2002 Prosessorvifte har jeg funnet. Harddisk'en trenger jeg ikke å dempe. Men har dere noen forslag som de selger på microplex? PSU og GPU-vifte Lenke til kommentar
mcper Skrevet 27. januar 2002 Del Skrevet 27. januar 2002 Quote: On 2002-01-08 23:34, sosohal skrev:Men har dere noen forslag som de selger på microplex? PSU og GPU-vifte Titan chipsettkjølar funkar bra. Har nettopp montert ein slik på nøyaktig samme skjermkort som du har. Betraktelig mindre støy :smile: per Lenke til kommentar
Dubsko Skrevet 27. januar 2002 Del Skrevet 27. januar 2002 psu er som regel ganske bråkete.. kjøp ei stillegående papst vifte fra http://www.microplex.no eller så kan du kjøre den orginale vifta i psu ned til 5 eller 7 volt. Hvis du velger å kjøre psu vifte på en 7 eller 5 så må du se om maskinen holder seg stabil, og hvis du opplever noen merkelige reboot's så er det bare å kjøre den opp til default igjen :smile: psu'er trenger ikke så vannvittig mye kjøling, men kommer jo også ann på hvor mye du belaster den med forskjellige ting og tang. [ Denne Melding var redigert av: Dubsko på 2002-01-28 00:21 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå