Gå til innhold

Rimi fjerner alt sukker fra kassene

Anbefalte innlegg

Fant ikke noe økonomiforum så poster det her.

Så nettopp reklame på tv om at rimi skal fjerne alt sukker fra kassene. Dette er jo bare vel og bra og de som kjøper dette pleier somregel å grabbe det med seg mot slutten av handleturen og at det da ikke står på handlelista. Derfor så skjønner jeg ikke hvordan rimi kan tjene penger på dette? Diskuterte litt med mor, og hun sa det at i og med at folk nå vil kjøpe mindre sukker, vil de ubevisst bruke mer penger på andre ting for å erstatte kaloriinntaket og derfor bruke mer penger på langsikt. Jeg skjønner ikke dette da sukker har en tedens til øke kaloriinntaket ved å gi en økt sultfølelse. Jeg vet ikke, hva sier dere? Tror ikke noe på at rimi velger å tjene mindre penger for at kundene skal bli gladere :S

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tviler på at dette er for å tjene så mye penger på å ikke selge sukker, men som reklame og image.

det er jo populært for kjedene å tenke på helse og miljø for tiden.

det er vel kanskje ett slags svar på kiwi sin "vi kutter momsen på frukt og grønnt".

tviler på at folk bruker mer penger på det grunnet senket kaloriinntak.

Lenke til kommentar

En reklamesak som de ikke tjener penger som mersalg, men som de håper vil gi dem et bedre "rykte". Som Kiwis "momskutt". Skal ærlig innrømme at jeg handler før frukt og grønt (og andre ting jeg kommer på når jeg er der) hos Kiwi framfor Bunnpris med sitt latterlige utvalg og sine høye priser. (Ja, Bunnpris har større utvalg enn en mixkiosk, men det er på håret..)

Lenke til kommentar
Hysteriet lenge leve...

Jeg kan ikke se hvordan dette skulle være noe hysteri. De fjerner det jo ikke produktene fra butikken, bare fra kassene. Siden de aller fleste kundene er interessert i sukkerprodukter, vil de nok være lett tilgjengelig likevel.

Har ikke så mye å si for meg, siden det ikke er noen Rimi-butikker i området, men likevel.

Lenke til kommentar
Handler nok om image, ja. Alle butikkene vil ha de trendy shopperne. Derfor driver Kiwi sin frukt og grønt-kampanje med Sovjetisk Victory-musikk osv. :!:

Vedder på at Rema sitter og sparker seg litt i baken over sitt "bare lave priser" motto. De kan jo ikke gå tilbake på det nå ;)

tja, jeg handler fremdeles heller på Rema enn kiwi og Rimi... :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...