zicoz Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 (endret) Har startet en aldri så liten revamp av nettverket, har kjørt med switcher og routere som jeg har hatt liggende å slenge siden jeg fikk nytt modem fra NGT som gjorde at jeg ikke kunne kjøre med CC-routeren lenger, men siden jeg nå endelig har bestillt leverandør skal nå sette opp nettet skikkelig igjen, og tenkte derfor å kjøpe inn nytt nettverksutstyr i samme slengen. Nettet kommer til å se slik ut om jeg får ordnet alt slik jeg vil: To små forandring er at Nedlastingsserveren skal stå i "Private Zone" og ha to nettverkskort, ett koblet til switch i "PZ" og ett koblet rett til Filserver. Dette gjør at den tilhørende laptopen flyttes over i "PZ" Widows Home Server skal ha ett backupbilde av hver HTPC, og kjøre jevnlig backup fra de to andre stasjonære maskinene Ser dette ut som ett greit oppsett? Men så var det over til utstyret da. Jeg har pr dags dato en Gbit Cnet switch med vifte som jeg håper å erstatte med tre mindre Gbit switcher i størrelsesområdet 5-8 porter uten vifte, gjerne noe som kan settes i rack. I tillegg trenger jeg 2 trådløse AP med støtte for 300Mbit, eventuellt 1 AP og 1 Range Extender. Er det noen som har tips på slike produkter? Prislapp maks 1000kr pr stk Endret 4. februar 2008 av zicoz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå