Gå til innhold

Noen som vil ha analogt speilrefleks?


Anbefalte innlegg

Det er sikkert fler enn meg som sitter med et analogt speilrefleks som er fint og flott, men som ikke blir brukt, siden man har skiftet til digitalt.

Omsetningsverdien på slikt er jo nesten fraværende, men bruksverdien er jo like høy som før.

Er det noen som vet om noen som trenger slikt? Tenker på frelsesarmeen eller andre veldedige formål.

 

Er det noe sted i verden slikt har en verdi ("uhjelp"), eller er filmbaserte kameraer så sært at det er vanskelig å få tak i film på ethvert hjørne over hele kloden?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man får fremdeles noen kroner for analoge speilreflekskameraer, selv om det ikke er mye. Er man på kjøper'n er det mulig å få noen regelrett fantastiske kameraer for en billig penge. Jeg måtte f.eks nettopp gi bort en Nikon F100 med vertikalgrep pga at en enkelt defekt bryter gjorde at det ikke lønte seg å fikse det.

 

Om noen ønsker å gi bort analogt speilrefleksutstyr vil jeg gjerne foreslå folkehøyskoler med fotolinjer som mottagere. De har ofte for dårlig råd til å fornye utstyret, samtidig som sakene kommer unge nybegynnere til gode.

Lenke til kommentar

Om du har seriøse plassproblemer, eller av en vill grunn aldri kunne tenke deg å skyte en filmrull igjen i ditt liv er det helt ok å gi bort kamera antar jeg. Jeg holder en knapp på spørre yngre slektninger først- Det er vel nok av dem som har funnet fotointeressen nå som flere av dem har fått digitalkamera. Er alltid fryktelig surt å vite at din fotogale onkel solgte alle gosakene på loppis for et par år siden.

 

Har du en klassiker er det ingen grunn til å ikke tyne entusiaster for litt skillemynt.

Selv var jeg dum nok til å selge et Nikon F2AS for et år siden, men det hjalp jo litt at jeg fikk nærmere 7000,- for det ;)

 

For min egen del er jeg lysten på et Nikon F6, så om noen vil kvitte seg med et er jeg selvsagt en villig mottager.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke plassproblemer, og er ingen fotoguru, og ikke er det snakk om et kelnodium av et kamera heller... Bare et helt ordinært Minolta 600si, med Sigma 28-200, og en blitz jeg ikke husker navnet på i farten, Det med fotolinje hørtes lurt ut. Jeg tenkte bare at noen andre kunne jo få glede av dette i stedet for at det skal støve ned i en hylle hos meg.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...