Gjest redd!! Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Jeg har ei veninne som like etter jul fikk kyssesyke, eller det var da hun ble dårlig. I dag, snart 4 uker etter sykdommen brøt ut hos henne har jeg fått feber, og hovnet opp i halsen. Kan det være at jeg er smittet, og bør komme meg til legen med en gang? Eller kan dette være vanlig influensa? Lenke til kommentar
aspic Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Det er jo ein kjent sak at kyssesyke er ekstremt smittleg. Eg ville ha tatt ein tur til doktor eigentleg. Om det først inntreff vert du jo liggjande ekstremt lenge, og det tar lang tid å byggje opp igjen kroppen att. På ei anna side, godt mogeleg det berre er influensa =/ Lenke til kommentar
Heimdall Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Har du ikke andre symptomer? Sår hals? Føler du deg veldig sliten? Er det verre enn når du hadde influensa sist? Feber? I et senere stadium: Leveren hovner opp. Inkubasjonstiden på kyssesyken er forøvrig 4-8 uker. Lenke til kommentar
Gjest Meg.. Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Jeg hoster, har svak feber, og er hoven i halsen... Håper jeg er bedre i morgen...kan ikke bli syk nå! Jeg regner med dette kan skyldes mye forskjellig, men tenker bare på at det kan være kyssesyken siden veninna mi har det.. Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Det er jo ein kjent sak at kyssesyke er ekstremt smittleg. Det er ikke kjent at kyssesyken er ekstremtsmittsomt, derimot vet vi at kyssesyken er smittsomt gjennom væske. Jeg hoster, har svak feber, og er hoven i halsen... Håper jeg er bedre i morgen...kan ikke bli syk nå! Jeg regner med dette kan skyldes mye forskjellig, men tenker bare på at det kan være kyssesyken siden veninna mi har det.. Hoste er en bra indikasjon, fra kyssesyken, derimot er det forsatt usikkert om de er smittet eller ei. Uansett, finnes det ingen behandling mot kyssesyken. vaio Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Sjekk om du har gule ting bakerst i munnen. Da er det enten kyssesyken eller en infeksjon. Lenke til kommentar
Gjest meg igjen.. Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Hvilken infeksjon kan det være? Lenke til kommentar
Heimdall Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Stemmer det med det gule? Er ikke gul puss tegn på bakterieinfeksjon? Mens kyssesyken er forårsaket av virus (Epstein Barr). Lenke til kommentar
Sonja84 Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 (endret) Trådstarter, mitt høyst kjedelige svar får bli, at du bør ta deg en tur til legen. Er den eneste måten å få fastslått om du har kyssesyke eller ikke. Sjekk følgende LINK står mye om kyssesyken. EDIT: skrivefeil Endret 5. februar 2008 av Sonja84 Lenke til kommentar
o0 Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 jupps kom deg til legen, er bare et lite stikk så vet de om du har det eller ikke Lenke til kommentar
Gjest meg igjen.. Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Var hos legen i dag, men ville ikke ta boldprøve pga at jeg har ikke vært syk lenge nok.. Men hun nevnte at siden jeg har fjerna mandlene er det liten sannsynlighet for at jeg ha kyssesyken Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå