Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Smittet av kyssesyke?

Gjest redd!!

Anbefalte innlegg

Jeg har ei veninne som like etter jul fikk kyssesyke, eller det var da hun ble dårlig. I dag, snart 4 uker etter sykdommen brøt ut hos henne har jeg fått feber, og hovnet opp i halsen.

Kan det være at jeg er smittet, og bør komme meg til legen med en gang? Eller kan dette være vanlig influensa?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo ein kjent sak at kyssesyke er ekstremt smittleg. Eg ville ha tatt ein tur til doktor eigentleg. Om det først inntreff vert du jo liggjande ekstremt lenge, og det tar lang tid å byggje opp igjen kroppen att. På ei anna side, godt mogeleg det berre er influensa =/

Lenke til kommentar

Jeg hoster, har svak feber, og er hoven i halsen...

Håper jeg er bedre i morgen...kan ikke bli syk nå!

Jeg regner med dette kan skyldes mye forskjellig, men tenker bare på at det kan være kyssesyken siden veninna mi har det..

Lenke til kommentar
Det er jo ein kjent sak at kyssesyke er ekstremt smittleg.

Det er ikke kjent at kyssesyken er ekstremtsmittsomt, derimot vet vi at kyssesyken er smittsomt gjennom væske.

Jeg hoster, har svak feber, og er hoven i halsen...

Håper jeg er bedre i morgen...kan ikke bli syk nå!

Jeg regner med dette kan skyldes mye forskjellig, men tenker bare på at det kan være kyssesyken siden veninna mi har det..

Hoste er en bra indikasjon, fra kyssesyken, derimot er det forsatt usikkert om de er smittet eller ei.

Uansett, finnes det ingen behandling mot kyssesyken.

vaio ;)

Lenke til kommentar
Gjest meg igjen..

Var hos legen i dag, men ville ikke ta boldprøve pga at jeg har ikke vært syk lenge nok..

Men hun nevnte at siden jeg har fjerna mandlene er det liten sannsynlighet for at jeg ha kyssesyken :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...