HondaMt-500 Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 (endret) Har hørt at de gamle går fortere en de nye kan det stemme Hørte at de nye etter 1996mod, gjør 45km og de gamle før 1996mod, gjør 55-60km (PGA Plomba) Endret 6. februar 2008 av HondaMt-500 Lenke til kommentar
CFM Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 45 hadde du forventa noe mer? Går de i 60 så er speedoet feil eller så er den dårlig trimma Lenke til kommentar
Mrpusten Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 en fint brukt MT5 kan fort gå over 60 orginalt. Men det er helt opp til hver enkelt moped. En jeg kjenner har en som går i 40 f.eks.... Lenke til kommentar
TurboGolf2 Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 De fleste mt5 ene jeg vet om går 60 orginalt...det er 2000 og 2002 modell Lenke til kommentar
sebbe1122 Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 max 50-55. og dette skal ikkje være på ein rævkjørt jorde moppe... Lenke til kommentar
corvald Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Speedo ja kem tror du at du er. det er jo ikkje speedoet som er feil når du holder bilene i 60 sona jækla kødd Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183 Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 maks 65 originalt. Lenke til kommentar
Jan_Erik Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 (endret) Speedo ja kem tror du at du er. det er jo ikkje speedoet som er feil når du holder bilene i 60 sona jækla kødd Dummeste innlegg jeg har sett på lenge. Hvordan skulle "gilera" vite at han regner fart etter hvor han holdt følge med bilene? Min originale mt5 går ca 55 - 60 på speedoet, og 50 - 55 med gps. Endret 20. februar 2008 av Jan_Erik Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183 Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 min viser litt under 80 og ingen biler har kjørt forbi meg i 80 sona. Lenke til kommentar
Djfreedo Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 (endret) En kamerat sin sto det 67 i vognkortet og holdt følge med min suzuki smx som gikk i 70 Endret 20. februar 2008 av Djfreedo Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183 Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 Det kan jeg faktisk bekrefte, jeg ba muttern kjøre i 45 et stykke og min viste faktisk under 45 på speedometeret. Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 MT5 går som regel 50-60km/t da disse ikke er plombert. Mopeder etter år 2000(?) er derimot plombert. Lenke til kommentar
CFM Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 (endret) MT5 går som regel 50-60km/t da disse ikke er plombert. Mopeder etter år 2000(?) er derimot plombert. Regelen kom sammen med EØS avtalen i 1994. Edit: (Mener jeg det var..) Endret 20. februar 2008 av gilera Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 MT5 går som regel 50-60km/t da disse ikke er plombert. Mopeder etter år 2000(?) er derimot plombert. Regelen kom sammen med EØS avtalen i 1994. Edit: (Mener jeg det var..) Har du kilde på det? Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183 Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 (endret) mt5 ikke plombert? Mt5 har plombert forgasser (12mm, mt5 kom med en 16mm og), plombert eksosport og plomberte luftfilterslanger mener at den første avtalen var i 1994 og da skulle mopedene gå i 50 eller 55 istedenfor 60 så i 1999 ble grensen 45. Dette sa mekanikeren på mc-huset nydal Endret 20. februar 2008 av medlem-16183 Lenke til kommentar
CFM Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 (endret) Har du kilde på det? I Statens vegvesen har manforsøkt å forby delene som brukes til trimming, men det har vist seg å være en umulig veg å gå. Det forstår vi, for det er nesten på linje med å forby salg av sukker og gjær. Det er jo ikke delene i seg selv som er ulovlige, men den spesielle måten de brukes på, og ikke minst formålet. Fartsgrensen for mopeder er ikke et særnorsk påfunn, den er satt slik for hele EU/EØS-området. Derfor er mopedene plombert, slik at de ikke skal kunne gå fortere. Dette henger også sammen med Vegtrafikklovens § 13 som slår fast: ”Endringer som øker den maksimale hastighet eller ytelse på motorsykkel (herunder moped) utover grenser fastsatt for vedkommende gruppe av motorsykler i medhold av annet ledd, må ikke foretas.” Kort og godt. Det er denne lovteksten kontrollørene i Statens vegvesen holder seg til når de utfører mopedkontrollene. Står på side 2 her: http://www.vegvesen.no/vegenogvi/14_04/skjerm/14_2004.pdf Edit* Innlegg nr. 400^^ Endret 20. februar 2008 av gilera Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 Kilde på at det ble 45km/t grense i 1994? Var det jeg spurte om, alle vet at det er det nå, men jeg mener at det ble 45km/t grense i 2000 og ikke tidligere. Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183 Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 (endret) i 1994 ble grensen 50 og så i 1999 ble den 45. Dette sa mekanikeren på mc huset nydal har ingen kilder men du finner sikkert noe på google Endret 20. februar 2008 av medlem-16183 Lenke til kommentar
CFM Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 i 1994 ble grensen 50 og så i 1999 ble den 45. Dette sa mekanikeren på mc huset nydal har ingen kilder men du finner sikkert noe på google Når du sier det så mener jeg å ha hørt det, men finner ingen konkrete kilder der det står rett frem.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå