geir__hk Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 (endret) Heisann. Jeg holder på å skrive en liten guide hvordan man konverterer et resistans-nettverk fra stjerne til trekant. Har lagt opp en PDF-fil på en side med tegninger og utregningene. Dette er en avskrivning jeg har gjort fra meg selv, men så har jeg slurvet litt og mistet tråden. Dvs rett før jeg ender opp med endelig formel så mister jeg grepet og klarer ikke helt se gangen i utregninga Noen som klarer å tenke bedre? stjerneTrekant.pdf Og dette er som sagt førsteutkastet mht formattering. Skal hive på utregning fra stjerne til trekant etter jeg har funnet ut av dette. Bruker forresten Open Office til å lage dette her hvis noen lurte på det Endret 4. februar 2008 av geir__hk Lenke til kommentar
2rgeir Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 (endret) Heisann! Ra = (R1 * R2)/ (R1+R2+R3) Rb = (R2 * R3) / (R1+R2+R3) Rc = (R1 * R3) / (R1+R2+R3) Endret 6. februar 2008 av 2rgeir Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 6. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2008 (endret) Heisann. Nå har jeg fått laget et nytt dokument fra scratch, og denne gangen har jeg et mye bedre sluttresultat, synes nå jeg Endringer gjort: Byttet figuren til en som ikke opptar så mye plass Mer oversiktlig layout generelt Mattematikken er i orden Mer forklaringer til hva som er gjort trekantStjerne.pdf Endret 6. mai 2008 av geir__hk Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 6. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2008 (endret) Resisansen?Fikset [edit] Og så har jeg gjort den enda bedre. Fisket noen uviktige formatteringsfeil pluss lagt til utregning fra stjerne til trekant, som er veldig enkelt. trekantStjerne.pdf Endret 20. mai 2008 av geir__hk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå