JFM Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Hei. Jeg har en Yamaha dt50r 2006 mod. (Kanskje har jeg fjernet plomba ) Hva er det verste som kan skje når man kjører en moped som går i over 45km? Alså uten plombe og/heller med effektanlegg osv... Hvis man er utsatt for en ulykke og mopeden (med trim) blir vrak. Skjekker forsikringsselskapet om plomba er på plass da? Lenke til kommentar
StianL_80 Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Det verste som kan skje hvis plomba er tatt, er bota du kan få av onkel blå. Når det i tillegg er en så ny moped skal du ikke være noe redd for mopeden motormessig Har lite tru på at forsikringsselskapet sjekker om plomba er der eller ikke i en evt ulykke, men hvis de skulle gjøre det sliter du med forsikringa. Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Det verste som kan skje hvis plomba er tatt, er bota du kan få av onkel blå. Når det i tillegg er en så ny moped skal du ikke være noe redd for mopeden motormessig Har lite tru på at forsikringsselskapet sjekker om plomba er der eller ikke i en evt ulykke, men hvis de skulle gjøre det sliter du med forsikringa. ' det skal du ikke si for sikkert, er kjipt å kanskje kjøre på en liten unge els no sånt, så stopper politet deg deg med trim, da sier de ifra til forsikringsselskapet og vips så er det mulig at du får en "liten" regress, hvis erstatning blir utbetalt.... eller så er det vel ingen farer..... bortsett fra bot og kanskje skjært motor om du ikke har gjort alt riktig.. men bare bagateller i forhold til det andre Lenke til kommentar
vbjornevik Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Hvis mopeden er smadret, kan jo eksosen være smadret, og da har ingen noen garanti om den har vært der eller ikke ? Lenke til kommentar
Puke Nukem Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Du aner ikka hva de finner ut av i dag.... Teknologi og vitenskap vet dere... Lenke til kommentar
vbjornevik Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Hæ? Hva er det for noe? Lenke til kommentar
Puke Nukem Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 noe som han i blå klær ikke vet hva er Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 forsikringsselskapet krever regress når du er innblandet i en ulykke. det verste som kan skje er vell at du kjører på noen og skader de alvorlig for resten av livet og får flere millioner i skyld fordi mopeden er trimmet. Lenke til kommentar
Grand Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Du får vell en bot, på 3900 kr tror jeg + 900kr for å få tilbake skiltene, viss du blir tatt i trim (har ikke noe å si hvor mye trimm) Det er vell lov til å kjøre med effektanlegg (tror det var sånn før, er ikke sikker om det er sånn nå), så lenge du ikke fjerner plomberinga. Lenke til kommentar
JFM Skrevet 4. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2008 forsikringsselskapet krever regress når du er innblandet i en ulykke. det verste som kan skje er vell at du kjører på noen og skader de alvorlig for resten av livet og får flere millioner i skyld fordi mopeden er trimmet. Hadde vært fint med punktum Du får vell en bot, på 3900 kr tror jeg + 900kr for å få tilbake skiltene, viss du blir tatt i trim (har ikke noe å si hvor mye trimm)Det er vell lov til å kjøre med effektanlegg (tror det var sånn før, er ikke sikker om det er sånn nå), så lenge du ikke fjerner plomberinga. Tror det er lov hvis man har papirer på at effektanlegget er godkjent Lenke til kommentar
vbjornevik Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Får du noe effekt utav annlegget da? Lenke til kommentar
Grand Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Nja, det er ikke mye. for at du skal kunne merke noe forskjell så må du fjerne plomberinga. Vil si det er litt høl i huet å ha effekt anlegg uten å fjernet ploberinga. Lenke til kommentar
StianL_80 Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Det verste som kan skje hvis plomba er tatt, er bota du kan få av onkel blå. Når det i tillegg er en så ny moped skal du ikke være noe redd for mopeden motormessig Har lite tru på at forsikringsselskapet sjekker om plomba er der eller ikke i en evt ulykke, men hvis de skulle gjøre det sliter du med forsikringa. ' det skal du ikke si for sikkert, er kjipt å kanskje kjøre på en liten unge els no sånt, så stopper politet deg deg med trim, da sier de ifra til forsikringsselskapet og vips så er det mulig at du får en "liten" regress, hvis erstatning blir utbetalt.... eller så er det vel ingen farer..... bortsett fra bot og kanskje skjært motor om du ikke har gjort alt riktig.. men bare bagateller i forhold til det andre Det å skjære motorn når du tar plomba skal du slite med Lenke til kommentar
JFM Skrevet 5. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2008 Jeg har hørt at det er vanskeligere å skjære en moped uten plombe enn med det. Lenke til kommentar
StianL_80 Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 (endret) Jeg har hørt at det er vanskeligere å skjære en moped uten plombe enn med det. Er enklere å skjære en moped uten plombe enn med Men hvis du gjør noe galt mener jeg? Hva for noe galt får du gjort med sylinderen når du tar plomba i eksos? Endret 5. februar 2008 av StianL_80 Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 (endret) til dem som bruker fornuften selv om mopeden går dobbelt av 45, så er det fordel å trimme fordi det er farlig i akselerasjonsfeltet kommende opp bakken i 35-40, hvor en når toppfart 45 i 70-80 sone som moped har lov å kjøre i, det finnes en del sånne veier utenom veien utenfor huset hvor 45 grensa passer opp bakken i 30 sonen. dysekit, effektpotte, uncle finner kun ut at du bruker effektpotte? Og det er mangel lapp ikke trim. Er det noen som klarer å trimme en moped uten at den bråker, her er cluet. Endret 5. februar 2008 av pizzafordi Lenke til kommentar
JFM Skrevet 5. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2008 Jeg kjører stort sett aldri i over 60km/t Lenke til kommentar
CFM Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 (endret) Ha alltid med en avbiter i lomma. Hvis du ser statens vegvesen med tralla forter du deg å klippe over gasswiren^^ Det betyr: ingen tur på tralle, bare visning så da er det bare hjem å skru den original igjen (og kjøpe ny gasswire) Selv har jeg tatt plomba som sagt i siggen, og angrer ikke et sekund på det. Har kjørt forbi et par kontroller, men har ikke blitt stoppa (enda).. Men tar du plomba så er det viktig at du ikke kjører full gass hele tia, da skjønner hvem som helst hvem som har trimma. Og ja mopeden skjæres lettere hvis den er trimma. Grunnen er helt enkel at mopeden får høyere turtall og mange glemmer elementære ting som å skifte dyse eller å gi litt fetere oljeblanding. Endret 5. februar 2008 av gilera Lenke til kommentar
Mrpusten Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Værste er uansett visst du kjører ned et lite barn slik at det blir mongo.. .Dvs gjeldsslave resten av livet. Lenke til kommentar
Svampebob Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Har lite tru på at forsikringsselskapet sjekker om plomba er der eller ikke i en evt ulykke, men hvis de skulle gjøre det sliter du med forsikringa. en venn ble påkjørt og han hadde trim på da, og alt var bilens skyld politie sa det også skrev rapport på det, men da de fant ut at det var trim så fikk han ingen ting igjen av forsikring selskapet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå