Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Hybel leilighet og strømregninger... hjelp

Mekker`n

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg og dama leier en hybel for 8000,- i mnd. I tillegg betaler vi 500,- ekstra i mnd for strøm. Det eneste som står i kontrakten ang strøm er vi betaler 500 ekstra i mnd for det. Det står mer nøyaktig 8500,- ink. strøm.

Nå har hun lagt en regning på 6200,- i postkassa for strøm i 2007. Kan hun det? Ingenting er avtalt og jeg spør meg selv hvordan hun har kommet fram til den summen. Er ingen egen måler til hybel leiligheten.

Jeg har sagt til huseier at jeg kan fint betale regningen(dele opp), men har sendt en hyggelig forespørsel om hvordan hun kom fram til det og bedt hun se over en gang til. Huseier har gravd opp hele området rundt her og jeg mistenker at hun trikser med talla for og få dekket noe av dette.

Kan jeg nekte og betale? skal jeg betale nettleien eller er det huseier? er 12000,- i året mye strøm, hva er vanlig? Leiligheten er på ca 100kvm og varmekablene på badet står på året rundt. Ellers ikke noe spes jeg kommer på.

Takker for svar...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette høres suspekt ut. Når det står i kontrakten at dere skal bet. 8500 kr inkl. strøm, så skal dere ikke plutselig betale mer enn det!!!

Imponerende at du tok det så rolig, forreseten. Jeg blir veldig sjeldent sint, men sånne ting som det her får meg til å tilte totalt. ;)

Lenke til kommentar

Takk for kjappe svar..

Jeg har veldig god tone med huseier og ønsker ikke blåse dette opp til noe. Lurer bare på hva som er rett og hva jeg bør gjøre. Ingenting av dette var jo avtalt.

Regner med og ordne det på en måte som ikke vil ødelegge det gode forholdet vi har til huseier.

Lenke til kommentar
Regner med og ordne det på en måte som ikke vil ødelegge det gode forholdet vi har til huseier.

Det går jo an å spørre høfflig. Hvis den gode tonen er gjensidig er vel ikke de interessert i å forulempe leietakerne med et uriktig krav.

Lenke til kommentar

Ikke betal noe som helst. Hvis det står at strøm er inkludert i leien kan hun ikke komme og kreve et vilkårlig beløp i tillegg. Hvis leietager har brukt mer enn 500kr/mnd i strøm er det utleier sitt problem, og vedkommende må da oppjustere leieprisen (med skriftlig varsel) eller gi leietager ansvar for egne strømutgifter ved å installere en separat måler for hybelen.

Lenke til kommentar

Her kommer det veldig an på ordlyden i kontrakten. Der hvor min samboer og jeg leide før så sto det i kontrakten at vi betalte 500 i strøm på forskudd. Eventuelt forbruk over eller under dette betales (tilbake) ved avregning. Det var egen måler for leiligheten, men det var plassert i eiers kjeller.

Står det 8500 inklusive strøm så er det rimelig tydelig at strømmen er inkludert i husleia og huseier kan derfor ikke pålegge dere å betale noe mer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...