Gå til innhold

Integrert forsterker til DM683

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selv har jeg hørt 683 på NAD og Thule, og synes at Thule gav best resultat.

Mens andre har hørt de sammen med Lyngdorf, og lovpriser den komboen.

Jeg kan desværre ikke gjøre annet enn å fremme et forslag jeg mener du bør kikke på, for så dyre forsterkere som de oppi 10 000kr-klassen har jeg ikke fått hørt så mye på, desværre :p

Cambridge 840A v.2 er et alternaltiv du absolutt bør se på.

"Småforsterkerene" til Cambridge høres i alle fall ganske bra ut.

Ellers så har du Thule IA100, som jeg har hørt på de høyttalerene.

Jeg synes det ble veldig bra, og at det var en kombinasjon som jeg ville trives godt med.

Sammenlignet med NAD C325BEE, (vet den er "billig", men den er temmelig kraftig), så var bassen mye fastere, og det var mer punch i lyden. Diskanten var også litt klarere og mer "kontrollert" etter mine ører.

Hvis du ønsker mer krefter, så kan en for og effektforsterkerløsning være tingen.

Thule PR100 og NAD C272 for eksempel.

En Thule forforsterker vil jeg uansett anbefale, da jeg har sett meg lei av unøyaktige volumkontroller på NAD.

En løsning med Thule PA100 og enten en IA60 eller IA100 integrert forsterker kan være tingen, så får du muligheten til å kjøre bi-amping.

Du kan jo også se og høre litt på forskjellige rør alternaltiver. Det er særlig forforsterkerdelen som er interessant å ha som rør.

Jeg tror det kan være like greit å velge en transistorbasert effektdel.

Mulighetene er mange, og jeg anbefaler at du hører litt på forskjellige løsninger, og velger deg ut den du er mest komfortabel med.

Det er tross alt mye penger du skal legge i dette anlegget.

Lenke til kommentar

Jeg tror nok jeg ville tatt en titt på Rotel RA-1062 til 6995,-, det er en integrert forsterker på 2 x 60 watt nominell effekt og Rotel oppgir ekte watt i motsetning til mange andre. Dette er en forsterker jeg ikke har hørt men jeg har hatt andre modeller av Rotel tidligere før jeg gikk over til en rør pre-amp med ett Zapsolute sluttrinn på 2 x 78 watt i ren klasse A-drift og jeg har bestemt meg for at jeg skal ha Rotel igjen den dagen jeg kjøper hjemmekino siden det er en produsent som er tilnærmet like bra på film og lyd når det blir snakk om flere kanaler.

Test av Rotel RA-1062

Lenke til kommentar

Rotel er absolutt et kvalitetsmerke, men akkurat den modellen blir nok i det tynneste laget.. Skal få sett på cambridge, da jeg har receiver i samme merke. Liker cambridge veldig godt, så håper 540 som jeg har fra klarer å dra noen bakhøyttalere og senter av b&w. Thule er kanskje ikke så værst.. Får nesten høre med hifiklubben :) takk for forslag. Stiller i hvert fall med flere kort på hånda nå.

Lenke til kommentar

Jeg kan også føye til at en telefon til Arild på Hifi Guiden, sikkert kan gi deg mye informasjon om forsterkeren. Du kan jo høre med han om mulighetene for å prøve hjemme.

Når det gjelder kreativitet, prøver jeg bare å vise folk at det finnes mye bra som ikke selges gjennom Hifiklubben og Hifi Center-kjeden. Fra Audio Aktøren kan du kjøpe Holfi. Med litt pruting kan du kanskje få en Musical Fidelity fra Audio Art. PM Audio selger Audio Analogue, og fra Lyric Hifi kan du få en Creek. Jeg er usikker på prisen, men HI-FI Huset selger i alle fall Roksan. Alle disse småforhandlerene handler også med brukt, og gir deg dermed mulighet til å finne noen gode ting til en billig peng. Lykke til! :-)

Frode

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...