Drirri Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Hei, jeg går nå siste året på vgs på påbygnings linja og har et par spørsmål som jeg håper noen kunne svare på. Jeg tok tidlig i første semester og skrev meg ut av matte (1y tror jeg det er) og bestemte meg for å ta opp dette faget som privatist senere i år (andre semester) fordi det var en stor klasse med mye bråk sånn at jeg følte jeg ikke greide å henge med i pensum og på hva læreren sa. Jeg hadde tenkt å skaffe meg en privat lærer til å hjelpe meg med pensumet i boka sånn at jeg forsto noe av det som var i boka, så var jeg inne å sjekka på privatist web i dag å så at påmeldingsfristen var løpt ut. Har jeg fortsatt mulighet til å ta eksamen en gang i ikke så lang fremtid, eller må jeg vente å ta opp dette faget til neste skole år? Andre spørsmålet mitt er om det går ann å gå opp i privatist eksamen i Nyere historie og på byggnings engelsk (usikker på fag kode) nå før eksamenstiden i mai/juni sånn at jeg kan konsentrere meg om mer krevende fag for meg som norsk og naturfag når eksamen kommer? M.v.h Drirri Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Alle eksamene er i samme periode, du har ikke mulighet til å ta eksamen til andre tidspunkt (med mindre du har godkjent fravær fra ordinær eksamen). Oppmeldingsfristen for høst/jul-eksamenene er sannsynligvis 15. september, og det er første mulighet til å ta eksamen. Lenke til kommentar
Lyngfisk Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 I år var siste gang man kunne ta førsteklassefag som privatist, var det ikke? Da vil du ikke kunne ta 1Y neste år heller. Da må du nesten ta 2MX/MZ eller 3MX/MZ for å få generell studiekompetanse. Lenke til kommentar
jollimann Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 I år var siste gang man kunne ta førsteklassefag som privatist, var det ikke? Da vil du ikke kunne ta 1Y neste år heller. Da må du nesten ta 2MX/MZ eller 3MX/MZ for å få generell studiekompetanse. Så hvis jeg stryker på privatisteksamen i 1mx til våren så sliter jeg? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Dev_85: Ja, det gjør du. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå