Morkeleb Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Nettopp kjøpt dette, men får det ikke til å virke via USB. Noen som har erfaringer med dette? På MacOS 9.2 kommer ikke kameraet opp (som USB enhet) i det hele tatt, uansett hva jeg gjør. I Windows2000 er følgende tilfelle: Etter installasjon, når jeg kobler til og slår på kameraet i DSC modus, så fryser hele systemet. Enden på visa er at jeg må ta strømmen på maskinen. Hvis jeg kobler det til i PC CAM modus, så fungerer det strålende. Jeg var faktisk nødt til å koble det til i PC CAM modus etter software installeringen for at det skulle inststalleres. I DSC modus frøs systemet da det fant "Disk drive". Noen som har en eller flere ideer? Har resinstallert programvare og de nyeste driverene til et kjedsommelige, så der er det ingenting å hente. Kan det være hardwarefeil på kameraet? Synes det virker rart, iom. at det fungerer fint i PC CAM modus. Lenke til kommentar
Jens Hansen Skrevet 18. februar 2003 Del Skrevet 18. februar 2003 Umiddelbart kan jeg ikke sige, hvad det skyldes. Har du prøvet at snakke med butikken, hvor du købte kameraet. Noget helt andet er, at den måde at overføre data på er temmelig langsom. Køb en USB-kortlæser i stedet. Den får strøm fra pc'en og det går langt hurtigere og så koster den næsten ingenting! Lenke til kommentar
Metz Skrevet 18. februar 2003 Del Skrevet 18. februar 2003 det kan jo være mye rart. jeg har ikke prøvd kameraet mitt på mac, men i windows 2000 har jeg ikke opplevd problemer. hadde jeg vært deg ville jeg enkelt og greit prøvd kameraet på en annen pc (tar jo mye kortere tid enn å levere det inn). funker det ikke da er det jo helt klart noe galt med kameraet. om det skulle funke da er det kanskje noe i oppsettet ditt, en konflikt? ikke veit jeg, ville i så tilfelle prøvd å reinstallere windows. Lenke til kommentar
Morkeleb Skrevet 18. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2003 Jepp - jeg skal prøve begge forslagene :-) Thnx. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå