Empire of the Sub Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Hei! Jeg har egentlig spilt fotball siden jeg ble født. Spilte fra 7-8års alderen til jeg var 14, da jeg slutta fordi jeg ble lei. Som 16 åring begynte jeg å spille på gressbanen igjen, vær eneste dag, hele sommeren. Som 17 åring tok jeg ordentlig opp fotballen igjen og begynte på et 3.divisjons juniorlag. Det var første gang jeg hadde spilt ordentlige kamper og slikt på 11mans bane, så jeg spilte elendig nærmest hele sesongen. Kondisjonen var også minimal, så jeg satt mye på benken. Nå spiller jeg i et 1.divisjons juniorlag, samtidig som jeg ofte spiller kamper for a-laget våres som ligger øverst i 5.divisjon. Jeg er født i 89, og er dermed 19 år om en måneds tid. Jeg har veldig mye tid til å spille fotball, og må si jeg elsker fotball mer en alt. Trener fotball så ofte jeg kan, oftest 5 dager i uken. Problemet er at jeg er 19 år snart, og går siste året på videregående. Etter videregående skal jeg ta et friår for å spille fotball og jobbe, men tror dere det er for sent å satse? Er det ingen talentutviklere som ser på folk i min alder lenger? Takker for svar:) Lenke til kommentar
Superparanoid Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 19 år er vel ingen alder. Det viktigste er vel at du er ivrig og står på, og det virker det jo som om du gjør. Lykke til! Lenke til kommentar
MostlyLurkin' Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Samma historie som meg omtrent, bare at jeg begynte litt tidligere og er året eldre enn deg.. Jeg slutta også fordi jeg var lei, men for noen år siden kom interessen tilbake for fullt! Jeg vet at jeg dessverre aldri kommer til å få spille i Premier League feks, men å spille i litt høyere divisjoner i Norge er jo fullt mulig! Stå på! Det skal jeg! Lenke til kommentar
Winydancer Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Frode Johnsen satset vell ikke på fotball før han var rundt 20, ifølge det jeg har hørt Lenke til kommentar
Jeg_ruler Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Fabio Grosso spilte i serie-c da han var 26. 3 år senere vant han VM med Italia og ble solgt til Inter og senere til Lyon Luca Toni spilte i serie-C til da han var 25 elns, så serie-b og så serie-a og ble europas toppscorer. Sats i vei Lenke til kommentar
Lfcr Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 (endret) Fortsett og stå på, ingenting er forsent. Endret 4. februar 2008 av Lfcr Lenke til kommentar
SurfingElite Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Finnnes mange eksempeler på folk som har kommet tilbake og gjort det bra. Huseklepp i Brann var ikke god nok for flere små lokal lag i Bergen. Lenke til kommentar
Bister Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Vurderer selv og starte igjen, er riktignok bare 16, men har ikke spilt på lag siden jeg gikk i 8. klasse, men har spilt fotball så og si hele tiden siden det eneste jeg lurer på er åssen jeg skal begynne og trene igjen(dårlig trent ) Lenke til kommentar
Empire of the Sub Skrevet 5. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2008 Takker for alle svar:) Bangern1991: Kondisjonen din er ikke viktigst i din alder, ihvertfall ikke hvis du ikke spiller på noen lag. Begynn på et lag og stå på skikkelig på treningene, du er i den perfekte alder til å begynne å ta fotballen seriøst, og det er din alder du bør velge om du vil skulke treningene eller fortsette å stå på. Tren på teknikk, fokus, overblikk og kondisjonen kommer Husk: Fotball er et lag spill, ikke en enmannsgreie:) el-driblo-fantastico kommer etterhvert som laget blir etablert og får et godt samspilll ikke minst i pasningene. Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Viktigste er at dere har et grunnlag fra lavere alder, litt teknikk, touch osv.. Lenke til kommentar
Bister Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 oki driver å tenke på å starte så det blir bra vettu ^^ Lenke til kommentar
Bister Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 (endret) Men hva er det jeg helst burde trene på? sånne enkelt øvelser, hvor ofte og hvor lenge? burde jeg trene noe styrke? Endret 5. februar 2008 av Bangern1991 Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 For å ta en annen stor spiller, Drogba, amatør til han var 24? Lenke til kommentar
Empire of the Sub Skrevet 5. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2008 Pasninger med insidefot etc etc. Demping på bryst, halv/hel volley tilbake etc. Begynn på et lag som er ihvertfall noen grader seriøst, og du får en hel masse øvelser der. De fleste seriøse lag spiller minst mulig i vinteroppkjøringa, og kjører en hel masse øvelser som går på alt fra balanse til kondisjon og ko-ordinasjon. Lenke til kommentar
Havard_92 Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Er det ingen talentutviklere som ser på folk i min alder lenger? Bare spill så mye du gidder, og unngå å bli lei. Ikke bry deg om talentutviklere, hold deg til lavere divisjoner i Norge, og spill deg oppover Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 For å ta en annen stor spiller, Drogba, amatør til han var 24? Hvis det er sant er det et meget godt eksempel Lenke til kommentar
Empire of the Sub Skrevet 6. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2008 (endret) Didier Drogba født 11. mars 1978, ble oppdaget av en fransk klubb Guingamp ikke før 2002. Fra 1978-2008 er det hele 30 år, dvs han ble oppdaget når han var 24 ;-) 2008 - 2002 = 6 30 - 6 = 24 kilde: Wikipedia Endret 6. februar 2008 av jhj Lenke til kommentar
MArius94 Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Hei. Jeg er 13 år og har spilt fotball aktivt på et lag siden jeg var 5. Føler jeg har vært rimelig god helt til nå. Grunnen til at jeg føler at jeg har stoppet opp er at jeg er så utrolig lav i forhold til de fleste andre. Er 1.55. Uten å skryte av meg selv har jeg alle basis ferdighetene og vell så det og slår de fleste på min høyde i heade-dueller. Men så kommer det til det når jeg møter en som er over 15cm høyere enn meg. Han er da så høy at jeg antagelig ikke slår han i heade-duell, med mindre jeg har 15cm bedre spenst enn han(lite sansynlig), og at han er mye tyngre enn meg. Hva skal jeg trene på uten om spenst og styrke. Vet at høyden kommer av seg selv, men sliter jo nå. Spiller forøvrig høyre back eller ving. Lenke til kommentar
Antonio Montana Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Lilien Thuram begynte vel ikke å spille fotball organisert før han var 18 så det finnes fortsatt håp! Lenke til kommentar
Bister Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 hvordan skal man bli en best mulig spiss? fart, avslutninger, spenst, headinger? hva skal trenes på? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå