Gå til innhold

Videoformatering til ps3 avspilling

eikr3

Anbefalte innlegg

Bruker en ekstern Western Digital til min ps3 som jeg har masse serier og filmner på. Men filmer som er på over 4GB kan ikke avspilles. De er per i dag IMG filer, filmer med meny & hele pakken. Men jeg kan jo ikke konvertere disse til divx? Såvidt jeg forstod var det en begrensning på størrelse. Men kan den i det hele tatt spille av noe som er 4GB eller mer?? For eksempel om jeg ripper en film fra samlingen min. Noen som eventuelt har en oversikt over filtyper den støtter, og eventuelt et bra konverteringsprogram?

Endret av eikr3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

IMG filer er ikke en type filmfil, det er ingen programmer som kan spille av IMG filer. Skal du spille en IMG fil må du åpne den med feks Daemon Tools, for deretter å åpne filmen med feks media player.

For å konvertere til divx mounter du img filen i daemon tools, og ripper den deretter til Divx med feks #1 DVD-Ripper, konge program.

Lenke til kommentar
IMG filer er ikke en type filmfil, det er ingen programmer som kan spille av IMG filer. Skal du spille en IMG fil må du åpne den med feks Daemon Tools, for deretter å åpne filmen med feks media player.

For å konvertere til divx mounter du img filen i daemon tools, og ripper den deretter til Divx med feks #1 DVD-Ripper, konge program.

Tusen takk :D I'm on it

Lenke til kommentar
IMG filer er ikke en type filmfil, det er ingen programmer som kan spille av IMG filer.

Vlc spiller fint av IMG/ISO(så lenge det er en film self.) filer uten å måtte pakke di opp/mounte i Daemon Tools.

Men hjelper ikke på PS3 da..

Endret av taz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...