skrammefjes Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 hei. holder på å arrangere et lan og tror jeg trenger en nettverksserver. er ikke så stort lan. vi skal ha nett som kommer trådløst så skal være en antenne på taket. lurer på hele oppsettet til servern planlegger og bruke en 790 mhz med 256 ram. holder dette? regner med å ha windows server 2003 som OS.vilike programmer trenger jeg og alt det. trenger også et program så jeg kan ha en nettverks overvåker (dette blir på en annen data). takker for alle svar Lenke til kommentar
gaarder Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 hei.holder på å arrangere et lan og tror jeg trenger en nettverksserver. er ikke så stort lan. vi skal ha nett som kommer trådløst så skal være en antenne på taket. lurer på hele oppsettet til servern planlegger og bruke en 790 mhz med 256 ram. holder dette? regner med å ha windows server 2003 som OS.vilike programmer trenger jeg og alt det. trenger også et program så jeg kan ha en nettverks overvåker (dette blir på en annen data). takker for alle svar Hva skal serveren gjøre? skal den brukes til å dele ut IP`er (DHCP), Router, spillserver eller andre ting? 256mb ram blir kanskje i minste laget spørs hva du skal bruke den til... Lenke til kommentar
skrammefjes Skrevet 12. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2008 dhcp, dns og wins server var planen for den. har andre spilleservere. Lenke til kommentar
gaarder Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 ok, da vil jeg tro det holder med den maskinvaren du har, 512 ram er å anbefale men dette krever jo ikke akkurat mye hardwarekraft. Hvis serveren virker noenlunde rask, stabil og fin å jobbe med så bør den ikke ha noe problemer med å stå å dele ut ip og internett... Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Mene Windows 2003 server blir jo bare helt tåpelig til den jobben der. Stort bloated og absolutt unødvendig. Gå heller for en av lettvekterne m0n0wall eller tilsvarende. Lenke til kommentar
skrammefjes Skrevet 12. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2008 noen som har noen guider da? Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 m0n0wall krever jo egentlig ikke noen guide, sånn ellers er det bare å gå på utviklerene sine sider, da det meste er rimelig godt dokumentert. Lenke til kommentar
skrammefjes Skrevet 14. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2008 er det noen andre programmer en m0n0wall? Lenke til kommentar
arnbju Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 (endret) ClarkConnect og IPcop er også ruteros. Se her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=813131 Endret 15. februar 2008 av arnbju Lenke til kommentar
nree Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Vil selv anbefale ClarkConnect til jobben, har alle funksjonene som behøves og litt til. I tillegg kan man endre alt i kildekodene. Bruker selv dette operativsystemet på mitt hjemmenettverk og har fungert utmerket fra dagen den ble satt opp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå